حلقه ترافیک در یاسوج هر روز تنگ‌تر می‌شود

شهر نه چندان پر قدمت یاسوج بیصدا اما پرشتاب به شهری تبدیل می‌شود که علیرغم محرومیت از زیرساخت‌های متناسب با نیازمندی‌های یک کلان شهر، به تمام دردهای مبتلابه کلان شهر‌ها دچار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  بدون تردید بدیهی‌ترین وظیفه شهرداری‌ها، بهبود عبور و مرور شهروندان و داشتن برنامه برای حل معضل ترافیک بوده لکن متاسفانه شهرداران پیشین، تنها به ارائه خدمات اولیه آسفالت و جدول گذاری و احداث پارک‌هایی با حداقل استاندارد و پرداخت با تاخیر حقوق پرسنل بسنده می‌کردند و به آن مفتخر بودند و این روزمرگی شهرداران عامل انباشت انبوهی از مشکلات از جمله در حوزه ترافیک و بهبود عبور و مرور بوده است.

شواهد حاکی از آن بوده که مدیریت جدید شهری هم دچار‌‌ همان روزمرگی و فاقد برنامه مدون و روشن برای حل معضل ترافیک در شهر یاسوج است، چه اگر قبل از پذیرش این مسئولیت، مطالعاتی انجام شده بود و طرحی نو در سر داشتند، تاکنون باید حداقل پیرامون برنامه‌های در دست مطالعه صدایی از مدیران شهری شنیده می‌شد و البته این سکوت و بی‌برنامگی در همه حوزه‌های عملکردی شورا و شهرداری مشهود است.

غروب این روز‌ها، هم در مرکز و میادین بزرگ شهر و هم در مبادی ورودی و خروجی شهر یاسوج با مشکل ترافیک سنگین مواجه هستیم لکن حسب ظاهر دید و بازدیدهای صبحگاهی و خواب عصرگاهی مسئولان و متولیان مانع دیدن و تجربه این خاطره تلخ در پایتخت طبیعت ایران شده است.

 نایب رئیس شورای شهر یاسوج در این زمینه گفت: 20 راهبرد فنی ترافیکی در اولویت کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر یاسوج با هدف روان شدن ترافیک، تامین رفاه و آسایش شهروندان، ارتقاء شاخص‌های حمل ونقل قرار دارد.

کیوان آشنا افزود: برنامه ریزی و حل معضل ترافیک آبشار، احداث زیرگذر و روگذر، تعریض خیابان‌ها، توسعه بلوار‌ها، جابه جایی صنوف مزاحم، احداث پارکینگ منطقه‌ای، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و ساماندهی وانت بار‌ها از جمله این راهبردها است.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این راهبرد‌ها برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی با مشارکت شهرداری یاسوج و بخش خصوصی تدوین می‌شود، ادامه داد: بخشی از این راهبرد‌ها از جمله انتقال صنوف مزاحم و آلاینده با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه اصناف وتعاونی‌ها محقق می‌شود.

آشنا در خصوص یک طرفه کردن خیابان‌ها، اظهار داشت: یک طرفه کردن خیابان‌ها در کوتاه مدت ممکن است مفید باشد ولی برای دراز مدت جوابگو نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر یاسوج اظهار داشت: حرکت به سوی شهر الکترونیک یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار شهرداری یاسوج بوده که در آینده‌ای نچندان دور اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

حلقه ترافیک در یاسوج به دلیل روزمرگی شورا و شهرداری هر روز تنگ‌تر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.