رصد کردن عملکرد بانک‌های خصوصی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نحوه و روند ارائه تسهیلات توسط بانک‌های خصوصی استان، گفت: در هر جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عملکرد بانک‌های خصوصی استان را رصد کرده و اوایل سال آینده در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تأکید دولت روی رونق تولید است و بانک‌ها نباید به سمت واسطه‌گری حرکت کنند، اظهار داشت: این در حالی است که برخی از بانک‌ها تا 40 درصد از تزریق اعتبارات‌شان به سمت متفرقه بوده که پول دادن به آشنا و اقوام نیز در این ردیف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هدف ما تحقق اقتصاد مقاومتی است و پرداخت‌های متفرقه اغلب نقشی در تولید ندارد، افزود: بانک‌ها باید پشتوانه تولید بوده و در حوزه تخصصی خود حرکت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه منابع باید به صورت هدفمند تزریق شده و از پول‌پاشی بی‌برنامه جلوگیری شود، گفت: اگر واحدی به مرگ مغزی رسیده و دیگر توانایی تولید ندارد نباید پول بیت‌المال را در آن بریزیم، بلکه باید به دنبال راه‌اندازی واحدهای دارای پتانسیل و ظرفیت تولید و اشتغال باشیم.

احمدی با انتقاد از نحوه و روند ارائه تسهیلات توسط بانک‌های خصوصی استان، اظهار کرد: ما در هر جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عملکرد بانک‌های خصوصی استان را رصد کرده و اوایل سال آینده در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در طرح رونق تولید بهسازی و بازسازی واحدهای تولیدی نیز دیده شده است، عنوان کرد: بانک‌های استان حداقل ظرفیت را برای پرداخت تسهیلات بازسازی به دو یا سه طرح تولیدی استان باز بگذارند و اینطور نباشد که ما واحدی را معرفی کرده و بانک بگوید منابع نداریم.

وی ابراز کرد: آنچه کارگروه به بانک‌ها معرفی می‌کند به مفهوم یک غربال اولیه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی است اما در نهایت پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها و طبق ساز و کار مربوطه انجام می‌شود بنابراین هر جا به این نتیجه رسیده شد که واحد تولیدی ارزش پرداخت تسهیلات را ندارد موضوع بررسی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر بانک موظف است تا پایان دی‌ماه حداقل 20 درصد مبلغ تسهیلات طرح‌های معرفی شده را پرداخت کند.

انتهای پیام/ش

عملکرد بانک‌های خصوصی کهگیلویه و بویراحمد رصد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.