در حوزه هنری؛

مراسم رونمایی از کتاب «دارساوین» برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «دارساوین» عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری با حضور مرتضی سرهنگی برگزار شد.

دارساوینبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب «دارساوین» عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری با حضور مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری، با اشاره به اینکه جنگ‌ها یک ساعت و یک روز معینی شروع و یک روز و یک ساعت معینی تمام می‌شوند، گفت: دامنه مطالعاتی جنگ قرن‌ها طول می‌کشد. دنیا فرصت را برای عرضه  ادبیات جنگش از دست نمی‌دهد. این ادبیات، ادبیات گران قیمتی در دنیاست. هر نسلی می‌آید به این دارایی ملی اضافه می‌کند؛ چون جهان به این انرژی که در این ادبیاتش هست نیازمند است.

وی افزود: دنیا به ادبیات جنگ نیاز دارد تا بتواند از این فداکاری برای حل مشکلات جامعه استفاده کند. کتاب «دارساوین» نشان می دهد ، قرار گرفتن یک نویسنده در کنار یک نظامی چقدر می‌تواند اثر دقیقی را به دست ما برساند. وقتی این دو در کنار هم قرار می گیرند، صاحب یک اثر خوب و خواندنی می‌شویم.

 

خاطرات مقدمه شناخت جنگ است

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری با اشاره به اینکه خاطرات مقدمه شناخت جنگ است، بیان کرد: جنگ را باید دید یا باید خواند. حتی آنهایی که جنگ را دیدند، باز هم می‌آیند خاطرات جنگ را می‌خوانند. خاطرات نزدیک ترین روایت به جنگ هستند و آن را در دنیا بازنمایی می‌کند. خاطرات زمان جنگ مثل یک دانه می‌ماند؛ وقتی نوشته می شود مثل یک گندم زار می‌ماند  و وقتی خوانده می شود مثل یک قرص نان می ماند و جامعه را  تغذیه می کند.

در ادامه این مراسم، سردار فتح الله جعفری راوی کتاب دارساوین اظهار کرد: آقای علامیان دفتر خاطراتی فرسوده را به اثر قابلی تبدیل کردند. تمام مطالبی که قرار است گفته شود، داخل کتاب هست. یک چیزهایی را البته نگفتم. از جمله اینکه جوان‌ها در زمستان 58 از شهرهای مختلف برای دیدار امام خمینی (ر) پیاده می‌آمدند و می‌گفتند می خواهند با امام خمینی دیدار کنند.

در این مراسم سردار حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه، گفت: وقتی می خواهیم از شهدایی مانند شهید نادری یاد کنیم و نام آنها را بیاوریم، ناخودآگاه اسم سردار جعفری را هم در کنار این عزیزان می آوریم. امیدواریم همه ما از این فرصتی که در کنارشان هستیم، استفاده کنیم و این خاطرات را ثبت و ضبط کنیم.

وی افزود: خاطرات و تجربیات فرماندهان عالی جنگ مثل سردار جعفری، نه فقط در حوزه دفاع مقدس قابل بررسی است؛ بلکه می تواند الگویی برای حل مشکلات ما در حوزه اقتصادی باشد. این می تواند الگویی برای جوانان ما باشد تا گام های خوبی را در زمینه حل مشکلات جامعه بردارند. وقتی کتاب «دارساوین» را تهیه کردید و خواندید، به عنوان درسی آموزنده برای اعتلای جامعه امروز از آن استفاده کنید.

در پایان مراسم از کتاب «دارساوین» رونمایی شد.

پس از رونمایی از کتاب سعید علامیان، نویسنده کتاب «دار ساوین» درباره این کناب بیان کرد: کتاب دارساوین در برگیرنده مطالب متنوعی است. تعجب می‌کنم یک چنین فردی که نمی‌تواند یک گنجشک را بزند، فرمانده لشکر می‌شود. ایشان بنیانگذار یگان زرهی هستند. یادمان باشد که آانچه سپاه را ماندگار و محبوب کرد، مناسبات انسانی و همراهی آنها با مردم بود.



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار