افاضلی: سرمربیگری ام در نفت تهران ریسک است

سرمربی نفت تهران گفت: هرچند سرمربیگری در نفت تهران‌ ریسک بزرگی است اما این‌ تیم‌ را به آرامش می رسانم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هومن افاضلی درباره انتخابش به عنوان ششمین سرمربی تیم نفت تهران در لیگ هفدهم بیان کرد: فکر می کنم در این زمینه یک‌رکورد ثبت شد.‌به هر حال برخی مواقع شرایط نامناسب در برخی تیم ها منجر به تغییر و تحول می شود. نفت تهران هم در فصل جاری چنین حالتی داشت. امیدوارم از این هفته تیم نفت به آرامش برسد و بتوانیم وضعیت خوبی را فراهم کنیم.

او درمورد ریسک قبول کردن سرمربیگری نفت تهران تصریح کرد: به هر حال تمام کار مربیگری با ریسک همراه است و وضعیت نفت هم کار ما را سخت می کند. هرچند تجربه سرمربیگری تیم های دسته اولی، تیم ملی امید و مربیگری تیم ملی را دارم اما فعالیت در نفت تهران به عنوان نخستین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر سخت است. با این وجود چالش سرمربیگری نفت را قبول کرده ام تا بتوانم توانایی های نهفته ام را شناسایی کنم و آنها را پرورش دهم.

افاضلی ادامه داد: گروهی که اکنون مالکیت باشگاه نفت را برعهده گرفته اند افراد تحصیل کرده و با آبرویی هستند که در شغل خود اعتبار زیادی دارند. امیدوارم این امر را هم در فوتبال وارد کنند. بازیکنان نفت در این فصل سختی زیادی کشیدند و باید کمک کنیم تا آرامش به آنها بازگردد. پس از این اقدام می توان فوتبال خوبی هم به نمایش گذاشت. اولویت کادرفنی و مدیریت فعلی این است که از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی در تیم ایجاد کند.

او درمورد وضعیت عجیب و غریب نفت تهران گفت: این امر مربوط به گذشته است و از حالا به بعد تمام امور تیم نفت منظم و سازمان یافته پیش می رود. مدیریت، بازیکنان و کادرفنی به دنبال فراهم‌کردن چنین شرایطی هستند.

سرمربی نفت تهران درباره بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم و مدت قراردادش گفت: سمیعی، مدیرعامل باشگاه نفت اعلام کرد مشکل تیم ما برای جذب بازیکن جدید رفع شده است. برای همکاری تا پایان فصل توافق کردیم که در صورت رضایت طرفین برای لیگ هجدهم تمدید می شود. البته تاکنون قرارداد رسمی من با باشگاه نفت به امضا نرسیده است.

افاضلی درباره دستیارانش در تیم نفت اظهار کرد: ناصر فریادشیران و جلال بشرزاد با من‌در نفت همکاری می کنند. احتمال دارد یک تا ۲ مربی دیگر هم به این جمع اضافه شوند.

او درمورد بازیکنان مدنظرش برای حضور در تیم نفت و همچنین فهرست نفرات مازاد این تیم گفت: اجازه دهید ابتدا شرایط تمرینی و وضعیت بازیکنان فعلی را بررسی کنم و سپس درباره این موضوع تصمیم بگیرم. برخی بازیکنان نفت از تیم های دیگر پیشنهاد دارند و با توجه به وضعیت این تیم احتمال دارد تمایلی به ادامه حضور در نفت نداشته باشند. در کل براساس بازیکنانی که از نفت جدا می شوند و همچنین نیازهای تیم تغییراتی را اعمال می کنیم.

او درباره برگزاری دیدار پرسپولیس و نفت تهران در هفته هجدهم لیگ برتر گفت: این بازی برای پرسپولیس سخت است اما برای ما چندان دشوار نیست. اگر مقابل پرسپولیس نتیجه بگیریم باید به نام بازیکنان زحمتکش نفت نوشته شود و ناکامی هم برای من‌ است. از پرسپولیس شناخت خوبی دارم چراکه حدود ۱۵ تا ۱۶ سال است با برانکو رفیق هستم. پیش از حضورم در نفت حتی درباره پرسپولیس هم با برانکو همفکری می کردم و بسیاری از بازیکنانی که اکنون در این تیم حضور دارند با سفارش من‌ به برانکو عضو این‌ تیم شدند.

افاضلی ادامه داد: ۱۰ بازیکن پرسپولیس در تیم ملی امید و تیم‌ملی بزرگسالان شاگردم بودند. بدون شک پرسپولیس بهترین تیم ۱۰ سال اخیر ایران را در اختیار دارد و برانکو هم بهترین سرمربی فعلی لیگ است. با این وجود این تیم کار دشواری مقابل نفت دارد.

سرمربی نفت تهران درباره برنامه هایش برای به ثبات رسیدن این تیم گفت: تنها با تمرین مناسب می توانیم به ثبات برسیم. البته در کنار این امر حمایت مدیران‌باشگاه از برنامه های کادرفنی هم اهمیت دارد.

انتهای پیام/

اظهارات افاضلی درباره تیم نفت تهران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار