واکسیناسیون بیش از ۳۶۰۰۰ راس دام استان یزد در مقابل تب برفکی

به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی و تبعات سوء ناشی از آن ۳۶۰۰۰ راس دام سنگین استان یزد در برابر این بیماری واکسینه شدند.

واکسیناسیون بیش از ۳۶۰۰۰ راس دام استان یزد در مقابل تب برفکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد عبدالحسینی مدیر بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی بیش از ۳۶۰۰۰ راس دام سنگین استان، توسط بخش دولتی و با همکاری بخش خصوصی بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

محمد عبدالحسینی افزود: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی است که معمولا به صورت تب شدید و ایجاد تاول بر روی دهان و سم حیوانات زوج سم مانند گاو و گوسفند مشاهده می‌شود.

وی گفت: عدم کنترل بیماری تب برفکی می‌تواند منجر به کاهش شدید تولیدات و نیز تلفات بالا و زیان‌های اقتصادی کلان گردد لذا جهت جلوگیری از شیوع این بیماری و ریشه کنی آن لازم است همکاری مناسبی بین دامداران و کارشناسان دامپزشکی در امر مایه کوبی و رعایت نکات بهداشتی- قرنطینه‌ای و مراقبت‌های پس از تلقیح واکسن صورت گیرد.

مدیر بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت:دامداران علاوه بر واکسیناسیون دام ها، در صورت مشاهده کانون‌های بیماری به منظور جلوگیری از شیوع آن، ضمن اطلاع به شبکه دامپزشکی محل و ضدعفونی جایگاه، باید از تردد بی مورد افراد به محل دامداری و حمل و نقل دام خود داری نمایند. همچنین بعد از انجام واکسیناسیون تا حداقل دوهفته لازم است هیچ گونه جابجایی دام صورت نگیرد.

انتهای پیام/ غ

 واکسینه شدن ۳۶۰۰۰ راس دام سنگین در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار