توزیع بیش از 4 هزار تن علوفه دامی در بین عشایر شیروان

رئیس اداره امور عشایری شیروان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 650 تن علوفه دامی بین عشایر این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛غلامحسن کاظمی رئیس اداره امور عشایری شیروان اظهار کرد: از 4 هزار و 650 تن علوفه دامی 3 هزار و 800 تن جو، 680 تن کنسانتره و 168 تن سبوس بوده است.

وی با اشاره به توزیع 642 تن آرد بین عشایر این شهرستان در مدت سال جاری گفت: علوفه دامی توزیع شده برای 3 هزار و 800 خانوار عشایری در مناطق ییلاق و قشلاق مراوه تپه که از طریق تولید انواع محصولات دامی همچون پنیر، شیر، ماست، کشک و گوشت امرار معاش می کنند، توزیع شده است.

کاظمی هدف از توزیع علوفه را جبران بخشی از کمبود علوفه دامی مورد نیاز عشایر شهرستان ذکر کرد.

عشایر این استان فصول پاییز و زمستان را در مناطق گرمسیر ˈمراوه تپهˈ استان گلستان و نیز مراتع مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و اسفراین سپری می کنند.

دامنه کوه های شاه جهان، گلیل و سرانی در شیروان، ارتفاعات فاروج، سالوک و آلاداغ در اسفراین و بجنورد از جمله مناطق ییلاقی عشایر خراسان شمالی به شمار می رود.

گفتنی است،هم اکنون عشایر شهرستان شیروان 9 طایفه هستند که شامل 2 هزار و 296 خانوار در قالب 13 هزار و 302 نفر جمعیت، 325 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام/آ

توزیع 642 تن آرد بین عشایر شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.