رئیس سابق جهاد کشاورزی لنده گفت در راستای توسعه باغات و مرکبات و انجیر بیش از 350 هکتار از اراضی شیب‌دار شهرستان زیر کشت این محصولات رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   مختار مشهدی‌زاده در آیین تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم جهاد کشاورزی لنده اظهار داشت: طی چهار سال گذشته پروژه‌های مهم و قابل توجهی در عرصه کشاورزی شهرستان اجرایی شده که نقش به سزایی در توسعه این مهم داشته است.

وی افزود: پروژه زخم‌خورده ایستگاه پمپاژ دشت آبلش در سال 82 کلنگ‌زنی شد، این پروژه با هدف توسعه کشاورزی و رونق اشتغالزایی در شهرستان اجرایی شد.

رئیس سابق جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به تجهیز و مرمت ایستگاه‌های پمپاژ تصریح کرد: بیش از 450 هکتار از اراضی دیم که به دلیل نبود جاده دسترسی در سالیان گذشته بلا استفاده بوده،با بهره‌برداری از جاده بین مزارع زیر کشت رفت.

مشهدی‌زاده به احداث کانال آبیاری باغات و اراضی کشاورزی اشاره و یادآور شد: با بهره‌برداری از کانال آبیاری بیش از 90 درصد از هدر رفت آب صرفه‌جویی شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تغبیر سیستم آبیاری سنتی به صنعتی بیش از 370 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ساماندهی گردید که هر هکتار نیز قریب به 5.5 میلیون تومان هزینه را به همراه داشته است.

رئیس سابق جهاد کشاورزی لنده آموزش را زیربنای توسعه خواند و ادامه داد: بیش از 30 هزار نفر در کلاس‌های ترویجی و آموزشی شرکت کردند که با همین کلاس‌ها زمینه کشت بیش از 80 هکتار ذرت و دانه‌های روغنی نیز در شهرستان فراهم گردید.

مشهدی‌زاده به جذب بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه کشاورزی اشاره و گفت: در راستای استفاده بهینه از اراضی شیب‌دار و کشت انجیر 350 هکتار از اراضی اراضی شهرستان زیر کشت رفته است.

وی افزود: با اصلاح نحوه و نوع بذر کشت در محصولات استراتژیک از جمله گندم و خرید تضمینی توانستیم رید تضمینی از 30 تن در سال 93 را به 1 هزار تن در سال 96 برسانیم.

وی در پایان در حالی که بغض گلویش را گرفته بود از همراهی و همکاری کارکنان اداره جهاد کشاورزی تقدیر کرد و گفت: دستاوردهای جهاد کشاچرزی مرهون زحمات و خدمات کارکنان زحمت‌کش این اداره است.

 

انتهای پیام/ش

  تغییر سیستم آبیاری سنتی به سیستم نوین در 370 هکتار از اراضی کشاورزی لنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.