جمالی خبر داد:

امتیازات نفرات برتر المپیادهای علمی دانشجویی از سربازی تا آزمون دکترا

دبیر المپیاد‌های علمی دانشجویی از امتیاز نفرات برتر المپیادهای علمی دانشجویی خبر داد.

امتیازات نفرات برتر المپیادهای علمی دانشجویی از سربازی تا آزمون دکترابه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمالی دبیر المپیاد‌های علمی دانشجویی در مراسم تجلیل از نفرات برتر بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی که در سازمان سنجش برگزار شد، اظهار کرد: همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله قطب آموزشی اقدام به برگزاری المپیاد علمی دانشجویی کردند که امسال مرکز آموزشی شهید بهشتی به عنوان مجری مرحله نهایی المپیاد بوده است.

 وی بیان کرد: روسای گروه‌های علمی کشور و وزارت علوم همکاری خوبی با سازمان سنجش داشته‌اند و بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی را به خوبی  انجام شده است.

 جمالی با بیان اینکه، سال 74 در شورای عالی وزارت علوم مصوب شد که  اجرا و برگزاری المپیاد‌های علمی دانشجویی کشور بر عهده سازمان سنجش باشدو این کار از سال 75 تا کنون انجام شده است، افزود: برگزاری المپیاد‌های علمی دانشجویی به وسیله سازمان سنجش به صورت مستمر برگزار می‌شود.

 جمالی ادامه داد: در سال 91 شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه‌ای برگزاری المپیاد علمی دانشجویی  را به عهده سازمان سنجش گذاشت و این آزمون در سال 75 کارش را با 6 رشته شروع کرد و امسال المپیاد علمی دانشجویی در 20 رشته برگزار شده است.

 وی در خصوص اهداف برگزاری المپیاد‌های علمی دانشجویی کشور گفت: شناسایی و معرفی استعدادهای برتر، تشویق دانشجویان به مطالعه،‌ ایجاد انگیزه برای یادگیری بیشتر و تشویق و ترغیب دانشجویان برای ادامه تحصیل از اهداف برگزاری المپیاد‌های علمی دانشجویی است که سازمان سنجش حمایت‌های مادی و معنوی را برای ادامه تحصیل نفرات برتر المپیاد‌ها انجام می‌دهد.

 جمالی با بیان اینکه، در مرحله ورودی بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی 30 هزار و 85 نفر با یکدیگر رقابت کرده‌اند که از این تعداد 310 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: مراحل دوم به صورت غیر متمرکز برگزار شد و در اختیار قطب‌های علمی کشور بوده است که هر یک به صورت مستقل آزمون را برگزار کردند که از این تعداد 469 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند.

 وی ادامه داد: در مرحله نهایی 979 نفر  به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 81 نفر از دانشگاه‌های دولتی، 4 نفر از دانشگاه آزاد، 5 نفر از دانشگاه پیام نور و 3 نفر از موسسات دانشگاه غیرانتفاعی هستند، از این تعداد 77 نفر از طریق آزمون کارشناسی ارشد به مرحله نهایی راه یافته‌اند و همچنین تعداد 47 نیز از طریق آزمون غیر متمرکز  و از طریق هشت قطب به مرحله نهایی بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی راه پیدا کرده‌اند.

نفرات برتر المپیاد‌های علمی 

 جمالی ادامه داد: دانشگاه شریف، تهران و امیرکبیر به ترتیب بیشترین مدال‌ها را کسب کردند و سازمان سنجش تسهیلات خوبی را برای نفرات برگزیده در نظر گرفته است به طوریکه این افراد بدون کنکور و در هر دانشگاهی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند و برای مقطع دکتری امتیازات آموزشی خاصی برای افراد برگزیده در نظر گرفته‌ایم.

معافیت پسران برتر المپیاد از خدمت سربازی

 جمالی با بیان اینکه نفرات برتر پسر از معافیت وظیفه عمومی پس از انجام مرحله آموزشی برخوردار می‌شوند، ادامه داد‌: در بیست و سومین مرحله المپیاد علمی دانشجویی که در سال آینده برگزار می‌شود به خاطر مصوبه آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی، المپیاد در 10 قطب و رشته‌های صنایع و روانشناسی به 20 رشته قبلی اضافه می‌شود .

 وی یادآور شد: با توجه به نیاز کشور به بحث علوم سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت این بین رشته‌ای نیز به مجموعه المپیاد اضافه می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.