مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان خبر داد:

اصفهان دالانه ارتباطی برق شمال به جنوب کشور است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت:اصفهان به عنوان دالانه ارتباطی انرژی الکتریکی شمال به جنوب کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول موسی‌‌رضایی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان امروز در همایش گزینشگران دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان با بیان اینکه هر چه که داریم از خون پاک شهدا است، اظهار کرد: آنچه که مسؤولان پس از انقلاب از آن غافل بوده‌اند، انعکاس خدمات و اقدامات انجام‌‌شده رأی مردم است و صنعت برق از مجموعه‌هایی است که کارنامه بسیار درخشانی بین سایر نهادهای دولتی دارد.

وی با بیان این که ایران قدرت اول منطقه در تولید برق است، افزود: ایران چهاردهمین رتبه دنیا در تولید برق را دارد و دارا بودن قدرت تولید برق در دنیا موضوع کم‌اهمیتی نیست؛ ایران از لحاظ قدرت شبکه انتقال برق در منطقه نیز سرآمد است و این برای ایران به عنوان یک افتخار محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه صنعت برق در اصفهان از سال 1304 آغاز شد، گفت: با نصب دو مولّد هیزم‌سوز 90 کیلوبایتی در کوچه تلفنخانه شهر اصفهان، برای تأمین برق مجموعه تاریخی «چهلستون»، صنعت برق اصفهان در سال 1304 متولد می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت و نساجی در اصفهان باعث توسعه صنعت برق شده است، تصریح کرد: کارخانه‌های نساجی اصفهان در ضلع جنوبی رودخانه زاینده‌رود مستقر و هریک مجهز به مولد و ژنراتور بوده‌اند که این ژنراتورها مخصوص تأمین برق کارخانه و مصرف‌کنندگان اطراف بوده است.

موسی‌‌رضایی با اشاره به پیشینه صنعت برق در اصفهان تأکید کرد: کتابی در خصوص تاریخچه صنعت برق استان اصفهان در حال تدوین است و تا اواسط سال آینده این کتاب به عنوان یک سند پژوهشی، آماده عرضه به مخاطبان است.

وی با بیان این که استان اصفهان با دارا بودن 13 نیروگاه بزرگ و کوچک، نزدیک به 10 درصد برق مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند، اذعان داشت: به علت کمبود آب، امکان استفاده از توان حداکثری نیروگاه برق اصفهان وجود ندارد و میزان تولید برق اصفهان نسبت به گذشته کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر پایداری، حفظ و توسعه 10 هزار کیلومتر خطوط انتقال انرژی الکتریکی خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان کریدور ارتباطی انرژی الکتریکی شمال به جنوب کشور است و بیش از 180 پست انتقال و فوق توزیع در اصفهان وجود دارد.

وی ادامه داد: از طریق پست‌های تولید برق، برق منطقه اصفهان و چهارمحال و بختیاری تأمین می‌شود و از سال 74 که شرکت‌های توزیع برق تشکیل شدند، پست‌های تولید برق زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای قرار گرفتند.

موسی‌‌رضایی با بیان اینکه از سال 84، قانون استقلال شرکت‌های توزیع برق تصویب شد، یادآور شد: 16 مرکز برق منطقه‌ای همچنان مسؤولیت تأمین زیرساخت‌ها در حوزه برق‌رسانی را برعهده‌ دارند؛ شرکت توزیع برق شهرستان و استان اصفهان و همچنین شرکت توزیع چهارمحال بختیاری جزو زیرمجموعه شرکت برق منطقه‌ای اصفهان است.

وی اضافه کرد: شرکت برق منطقه‌ای اصفهان همه تلاش خود را به کار بسته تا نه‌تنها قطعی برق وجود نداشته باشد بلکه قطع لحظه‌ای برق هم نداشته باشیم؛ طی سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری شده تا پایداری شبکه برق حفظ شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: برق یک انرژی غیر قابل ذخیره است، بنابراین مدیریت تولید و مصرف برق همان پایداری است که کنترل شبکه وظیفه این امر را به عهده دارد.

وی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران و مشکلات ناشی از آن ابراز داشت: در دوران تحریم‌ها توانستیم با اتکاء به نیرو و دانش داخلی، از تجهیزات ساخت داخل استفاده کنیم و تلاش زیادی شده تا حداکثر استفاده از تولیدات داخلی صورت گیرد.

موسی‌‌رضایی در پایان با اشاره به تشکیل بیش از 4 هزار پرونده در هسته گزینش برق منطقه‌ای اصفهان متذکر شد: بین سال‌های 79 تا 96 این پرونده‌ها تشکیل شده است و صنعت برق با تمام توان خود به صورت شبانه‌روزی، خادم نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ علی‌رغم مشکلاتی که کشور درگیر آن است، صنعت برق از آخرین تجهیزات پیشرفته دنیا بهره‌مند است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش گزینشگران دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.