قدردانی از مفاخر و فرهیختگان گیلانی در سالروز رشت

همزمان با روز رشت از 18 نفر از مفاخر و فرهیختگانی که در اعتلای نام رشت پیشگام بودند تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در آیین روز رشت گفت: از 18 نفر از مفاخر و فرهیختگان در زمینه های فرهنگی، هنری، پزشکی، ورزشی، قرآنی و علمی در اعتلای نام رشت پیشگام بودند با اهدای لوح سپاس و هدایا قدردانی شد.

وی افزود: شهر رشت با توجه به پیشینه فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و تاریخی از تمدن بالایی برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشت با داشتن افتخارات گسترده در کارنامه خود ، همواره جز اولین ها است افزود: وجود فرهیختگان ، هنرمندان و نخبگان گیلانی یک فرصت مناسب برای توسعه هرچه بیشتر استان است.

مصطفی سالاری به گلایه های اخیر مردم اشاره کرد و گفت: گلایه های مردم در زمینه های اشتغال و معیشت به حق است و باید همه مسولان پاسخگو باشند.

وی افزود: البته در این میان برخی از فرصت طلبان از این گلایه های به حق مردم سو استفاده کردند و با تخریب اموال عمومی  علاوه بر تشویش اذهان عمومی دشمنان همیشگی کشور را خرسند کردند که هوشیاری و بصیرت مردم می توانند این توطئه های دشمنان را از بین ببرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نه تنها مسوولان 3 قوه بلکه همه نهاد ها و مسوولان باید با اتحاد و همدلی ضمن پاسخگویی به مطالبات به حق مردم همچنین از آرمان های والا و مقدس کشور نیز دفاع کنند.

مصطفی سالاری به نقش ارزشمند رسانه ها در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها باید پل ارتباطی مردم با مسوولان باشند و باید گلایه های مردم را به مسوولان منعکس کنند زیرا امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص مسوولان نیست بلکه مردم نیز می توانند آمران به معروف و ناهیان از منکر مسوولان باشند.

وی بر لزوم هوشیاری مردم تاکید کرد و گفت: دشمنان قسم خورده کشور از جمله آمریکا و اسرائیل که تا چند وقت پیش حتی حاضر نبودند ایرانیان برای درمان به آمریکا بیایند و از ایران و ایرانی به عنوان تروریست یاد می کردند امروز با توطئه چینی و دروغ خواستار حمایت از مردم هستند واین توطئه ها نیازمند هوشیاری هرچه بیشتر جوانان غیور و انقلابی کشور است.

همچنین در مراسم روز رشت محمد حسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان به قدمت رشت و پیشینه تاریخی، اجتماعی و اقتصادی رشت اشاره کرد و گفت: حدود 500سال پیش شهر رشت به عنوان مرکز استان شناخته شد .

رئیس مجمع نمایندگان گیلان  افزود: در تلاشیم تا با ایجاد زیر ساخت های لازم و توسعه هرچه بیشتر روز رشت را به ثبت ملی برسانیم .

محمد حسین قربانی به گلایه های اخیر مردم اشاره کرد و گفت: باید مسوولان با تلاش و عملکرد خوب خود رضایت مردم را جلب کنند.

در ادامه آیین روز رشت ، موسی پژوهان مشاور امور سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: با توجه به سابقه رشت ، شهر رشت را به عنوان شهر اولین ها می نامند و با توجه به اینکه  شهررشت  از سال 2015 به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت جهانی شده دبیرخانه شهرهای خلاق کشور نیز در این شهر تاسیس شد.

وی  با بیان اینکه در تلاشیم وجود دبیرخانه شهرهای خلاق کشور در رشت دروازه ای برای معرفی دیگر شهر های گیلان در جهان باشد افزود: لازمه ایجاد شهرهای خلاق شهرداری های خلاق است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا فرهنگ غنی موسیقایی رشت را در یونسکو به ثبت برسانیم.

در ادامه مراسم روز رشت؛ مسعود نصرتی شهردار رشت گفت: 457سال پیش در دوره صفویه شهر رشت به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و تاریخی گیلان معرفی شد.

وی با بیان اینکه باید ضمن حفظ بیشینه تاریخی و فرهنگی این شهر و معرفی آن به نسل جوان ،همچنین به توسعه بیش از پیش رشت بیش از پیش گام بر داریم.

شهردار رشت با اشاره به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک  در یونسکو از اخذ برند غذای حلال رشت در یوسنکو خبر داد و گفت: رشت از امروز صاحب برند غذای حلال در جهان شد و این برند نشان فرهنگی، اقتصادی، پاکی و سلامت کالا را دارا است.

در ادامه سید امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت نیز از اهتمام مسوولان امر در توسعه هرچه بیشتر رشت خبر داد و افزود: باید با عملکرد درست بتوانیم ضمن رضایتمندی شهروندان همچنین به توسعه و آبادانی هرچه بیشتر جامعه کمک کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

تجلیل از مفاخر و فرهیختگان گیلانی در روز  رشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.