وضعیت بارش ها در اصفهان اسفناک است

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان گفت:‌ وضعیت بارش ها امسال در اصفهان اسفناک است و در سال های گذشته نیز این شرایط بسیار نامطلوب بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن خدابخش اظهار داشت: از اول سال تاکنون میزان بارندگی ها در شهر اصفهان به یک و سه دهم میلی متر رسیده است در صورتی که سال گذشته میزان بارش‌ها تا این زمان به ۳۷ میلیمتر رسیده بود و بر این اساس با کاهش ۹۶ درصد بارندگی‌ها مواجه ایم.

وی گفت: سال ۹۴، میزان بارش ها به ۱۶ و نیم میلیمتر رسید و این در حالی است که سال ۹۳، میزان بارش ها ۳۰ میلیمتر بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان بیان داشت: میزان بارش‌ها در برخی از نقاط اصفهان مثل نطنز و خوروبیابانک حتی به حد صفر میلی متر رسیده و میزان بارش در اردستان و میمه به دو دهم میلیمتر رسیده است.

خدابخش از کاهش شدید بارندگی در سرچشمه های زاینده رود مثل فریدونشهر خبر داد و گفت: میزان بارش ها در فریدونشهر نسبت به میانگین سال گذشته ۷۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: وضعیت بارش‌ها در غرب استان اصفهان هم خوب نبود و شرایط خوبی نداشتیم.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان گفت: بارش‌های زمستانه از نظر بارشی بهتر از پاییز است و احتمال بارش‌های بهتری پیش بینی شده اگر چه به حد معمول ممکن است نرسیم.

وی بیان داشت: اگر بپذیریم که بارش ها ممکن است، به حد معمول برسد، باز هم جبران کاهش بارندگی های در اصفهان نمی‌کند.

خدابخش تغییر شرایط اقلیمی را یکی از عوامل کاهش حجم بارندگی ها در اصفهان خواند و گفت: در زمان بازگشایی زاینده رود شاهد افزایش بارندگی ها شدیم و نیاز است که در این حوزه بررسی های علمی دقیق تری صورت گیرد که شرایط خود اقلیمی سبب این موضوع شده است.

وی از بارش باران در نواحی غربی اصفهان در روز جاری خبر داد و ادامه داد: در دی ماه باید بارش باران در شهر اصفهان به ۱۶ میلیمتر ، در فریدونشهر ۷۷ میلیمتر، در بهمن ماه ۱۷ میلیمتر بارندگی و در اسفندماه باید به ۱۹ میلیمتر برسد که میزان بارش‌ها به طور قطع بسیار کمتر از این خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان گفت: با توجه به وضعیت بارش ها در اصفهان اگر مدیریت درستی نداشته باشیم سال آینده با مشکل آب آشامیدنی مواجه خواهیم شد.

وی از وزش شدید باد و گرد و غبار از امروز در مرکز و برخی از نواحی اصفهان خبر داد و اضافه کرد: همچنین وزش باد شدید و نسبتا شدید گرد و خاک در اطراف شهر اصفهان، مناطق شرق، مجاور اردستان، ورزنه و نایین را فردا شاهد خواهیم بود.

خدابخش گفت: از نظر بارش پیش بینی می شود به ویژه نواحی غرب زیر  معمول و از نظر دمایی پیش بینی می شود بالای معمول باشد و در اواخر زمستان در حد معمول باشد.

 

انتهای پیام/م

 

بارش های اصفهان امسال ۹۶ درصد کاهش داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.