برگزاری نشست تخصصی "چالش‌های زندگی بانوان خانه‌دار" در خراسان‌جنوبی

رئیس دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی خراسان‌جنوبی از برگزاری نشست علمی، تخصصی "چالش‌های زندگی بانوان خانه‌دار" در جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ جلال‌الدین صادقی رئیس دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : براساس آخرین سرشماری رسمی بیش از 14 میلیون زن خانه‌دار در کشور وجود دارد و از طرفی بر اساس بسیاری پژوهش‌های انجام شده این گروه از حیث سلامت روان در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.


وی افزود: این امر که سلامت روان مادران بر سلامت جسمی و روانی همسر و فرزندان آنان تاثیرگذار است،اهمیت و ضرورت پرداختن به برنامه‌هایی که منجر به ایجاد شادی و نشاط در این گروه شود را مضاعف می‌کند.


رئیس دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری با عنوان "بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم" گفت: براساس این تفاهم‌نامه دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان برگزاری نشست علمی - تخصصی "چالش‌های زندگی بانوان خانه‌دار" را در دستور کار خود قرار داده است.


صادقی گفت : این نشست با هدف فراهم شدن زمینه مناسب برای گفتگو با بانوان خانه‌دار و طرح مشکلات از زبان خودشان برگزار خواهد شد و با حضور متخصصان روانشناسی، جامعه شناسی، حقوقی و دینی به ارائه راهکار در این مقوله پرداخته خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه ارتقاء سلامت این گروه ارزشمند هدف نهایی اجرای این تفاهم نامه تعریف شده است تصریح کرد: درصدد هستیم تا در این نشست از نگاه خود بانوان چالش‌های زندگی و عواملی که منجر به کاهش کیفیت زندگی آنان می‌شود را شناسایی کنیم.


رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: هر چند در این طرح ارائه خدمات برای بانوان خانه‌دار براساس نیازسنجی‌ها در اولویت است اما دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی به منظور ارتقاء سطح کیفی زندگی بانوان شاغل نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.


وی اضافه کرد: مجموعه متنوعی از خدمات قابل ارائه به این قشر مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنون و مهارت‌های خانه‌داری، برقراری ارتباط موثر با همسر و فرزندان، کارگاه‌های حوزه روانشناسی، مدیریت احساس و هیجان، مدیریت استرس، مقابله با خلق منفی، شیوه‌های ایجاد تغییر در زندگی، برگزاری سفرهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی، برگزاری دورهمی‌های دوستانه، با رویکرد ادبیات و موسیقی پیش‌بینی شده است.


صادقی گفتد: این نشست‌ها نیز به عنوان فراهم شدن زمینه‌ای برای پاسخگویی کارشناسانه به برخی چالش‌های زندگی آنها در نظر گرفته شده است.


وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح نیز به دنبال تحقق شعار دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان با عنوان "بر سر آنم که گر ز دست برآید، دست به کاری زنم که غصه سرآید" خواهیم بود یادآور شد: این نشست طی هفته آتی برگزار و زمان آن بنا به تقاضای شرکت کنندگان تنظیم خواهد شد.


رئیس دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند از طریق تماس تلفنی با شماره 58-32219356 داخلی 124 تماس و یا مراجعه به مرکز جهاددانشگاهی و یا از طریق سایت جهاد دانشگاهی و ثبت‌نام در قسمت متقاضی حضور در نشست "چالش‌های بانوان خانه‌دار" نسبت به اعلام آمادگی برای حضور در این نشست اقدام کنند.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/ک

نشست تخصصی "چالش‌های زندگی بانوان خانه‌دار" در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.