صدور مجوز حمل بیش از 81 هزار رأس دام در خراسان شمالی

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان گفت : در سه ماهه سوم امسال ،صدور مجوز حمل بیش از 81 هزار رأس دام زنده سبک و سنگین در استان خراسان شمالی انجام شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ ابراهیم تقوایی مقدم کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان گفت : در سه ماهه سوم سال جاری 79 هزار و 941 رأس گوسفند و بز و یک هزار و 927 رأس گاو و گوساله از خراسان شمالی به مقصد استان های دیگر گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای صادر شد.

وی افزود : در این مدت گواهی بهداشتی حمل برای 3 هزار کیلوگرم عسل ، 11 هزار و 606 کندوی زنبور عسل و  5 هزار جلد پوست انواع دام کشتاری در استان صادر شد.

تقوایی اظهار کرد : همچنین در این مدت بیش از 3 هزار و 902 تن مجوز حمل بهداشتی شیرخام و هزار و 450 کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و بیش از هزار و 700 تن گوشت مرغ تازه و منجمد به خارج استان صادر شده است.

وی هدف از این اقدام را کسب اطمینان از رعایت کامل ضوابط بهداشتی در زنجیره حمل و نقل دام ، حصول اطمینان از دریافت واکسن ها و انجام سایر تدابیر بهداشتی در مورد دام های انتقال یافته و عاری بودن آن ها از بیماری های مهم و واگیر دامی بیان کرد.

انتهای پیام/آ

صدور مجوز حمل دام سبک وسنگین در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.