حمله توییتری ترامپ به دستیار ارشد کلینتون

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توییتر خود خواستار زندانی شدن مشاور ارشد هیلاری کلینتون شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از واشنگتن اگزمینر، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در حساب توییتر خود خواستار زندانی شدن «هما عابدین»، دستیار ارشد هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شد.

ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: «هما عابدین، دستیار ارشد هیلاری کلینتونِ شیاد به نادیده گرفتن پروتکل های امنیتی اولیه متهم شده است. او رمزهای عبور طبقه بندی شده را در اختیار عوامل خارجی قرار داده است. عکسبرداری آن ملوان از زیردریایی را یادتان می آید؟ او باید زندانی شود. وزارت دادگستری در نهایت باید کاری کند. همچنین درباره کومی و افراد دیگر هم باید تدابیری اندیشیده شود.»

دونالد ترامپ این توییت را پس از آن منتشر کرد که چند روز پیش وزارت امور خارجه آمریکا ایمیل های هما عابدین را که از اطلاعات لپ تاپ همسرش «آنتونی وینر»، نماینده سابق مجلس آمریکا بدست آمده بود، منتشر کرد. اف بی آی اواخر اکتبر 2016 این لپ تاپ را برای انجام تحقیقات مصادره کرده بود.

رئیس جمهور آمریکا در توییت خود به این دلیل به ملوان آمریکایی اشاره کرد که با وجود اینکه او را به دلیل عکسبرداری غیرقانونی مجازات کردند، برای کلینتون و عابدین هیچ مجازاتی در نظر نگرفتند. منظور رئیس جمهور آمریکا از ملوان آمریکایی «کریستین ساسیر» بود که به خاطر عکسبرداری غیرقانونی از داخل یک زیردریایی هسته ای محرمانه در سال 2009 تا 2011 به زندان محکوم شده بود.

اف بی آی پیشتر تحقیقاتی را درباره استفاده کلینتون از یک سرور شخصی برای امور کاری در دوره حضور وی در سمت وزارت امور خارجه آمریکا انجام داده بود. کلینتون بارها از جیمز کومی، رئیس اخراج شده اف بی آی به دلیل باز کردن پرونده ایمیل های شخصی وی که منجر به شکست او در برابر ترامپ در انتخابات شد، انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

انتقاد ترامپ از دستیار ارشد هیلاری کلینتون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار