آنچه در «دورهمی» گذشت؛

شوخی جالب فرشاد پیوس با علی پروین/ وقتی آقای گل در مجلس ترحیم عاشق می‌شود!

شب گذشته، برنامه تلویزیونی «دورهمی» میزبان فرشاد پیوس پیشکسوت پرسپولیس بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته برنامه تلویزیونی «دورهمی» با حضور فرشاد پیوس روی آنتن شبکه نسیم رفت.

مدیری در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه موضوع برنامه بدل‌سازی و کپی‌کاری است، از بدل‌ سلبریتی‌ها گفت.

وی افزود: قبلاً اگر یک دانشمند و یا نویسنده خوب پیدا می‌شد، همه سعی می‌کردند مانند او شوند. اما امروزه همه تلاش می‌کنند از دیگران استفاده و تقلید کنند.

مدیری با اشاره به اجناس تقلبی ادامه داد: خوبی ما این است که امروزه جنس تقلبی را از اصل تشخیص می‌دهیم. در تاریخ آمده است که چاپلین در مسابقه‌ای که دیگران ادای او را در می آوردند، سوم شد.

وی افزود: مشکل اصلی این است که آدم مولف کم شده وخیلی‌ها هستند که مغز را تعطیل کردند. یکی از پدیده‌ها در این باره، سینمای هند است که در ساختن صحنه های اکشن خلاق است!

در ادامه برنامه، نوبت به گفتگو با مهمان رسید. مهران مدیری از فرشاد پیوس با عنوان آقای گل دعوت کرد تا روی صحنه دورهمی بیاید.

پیوس در ابتدای گفتگو از سن و سالش گفت. او اظهار داشت: پنجاه و شش سال دارم؛ اما زمانی که در نازی‌آباد فوتبال بازی می‌کردم، (خطاب به مدیری) شما هم با ما همبازی بودید! (خنده)

وی با اشاره به اینکه بازنشستگی در فوتبال زود است، بیان کرد: خیلی خوب است که بازیکن زمانی که در اوج است، فوتبال را کنار بگذارد.

پیوس ادامه داد: ۱۵۰ گل رسمی در پرسپولیس دارم و ۱۶۳ گل در بازی‌های غیر رسمی. از  دوره فوتبال جوانان و نوجوانان با توجه به آماری که گرفتند،  ۷۰۰ گل به نام من ثبت شده است.

پیوس درباره محرومیت خود از بازی فوتبال اظهار داشت: چندبار محروم شدم؛ ولی در بازی که با ژاپن داشتیم یک خطا داشتم که وقتی خواستم به داور اعتراض کنم؛ مجتبی محرمی از زیر پای من به پای داور لگد زد و من جای او کارت قرمز گرفتم!

وی در خصوص دستمزد فوتبالیست‌های امروز و مقایسه آن با زمان خود بیان کرد: دستمزد دوره ما با امروز خیلی فرق داشت؛ من سالی که به پرسپولیس آمدم دستمزدم ۱۸ تومان بود که هنوز هم نصف آن را علی پروین نداده است (با خنده) . با این حال، پروین خیلی معرفت داشت و حمایت می‌کرد.

پیوس تاکید کرد: ما عاشق پیراهن خودمان بودیم ولی الان همه دنبال پول و عکس های روی جلد روزنامه و مجلات هستند.

وی ادامه داد: شرایط و امکانات فوتبال از قدیم تا امروز خیلی فرق کرده است. در آن زمان تیم‌های خیلی خوبی داشتیم و من هنوز به سیستم علی پروین اعتقاد دارم و هنوز سیستم پروین را در کلاس‌ها پیاده می‌کنم.

بازیکن پیشکسوت پرسپولیس عنوان کرد: در حال حاضر به نظرم علی علیپور، سید جلال حسینی در پرسپولیس و امید ابراهیمی در استقلال خوب کار می‌کنند.

پیوس در ادامه، درباره عاشقی و ازدواج خود گفت: سال ۱۳۶۸ عاشق همسرم شدم. به واسطه یکی از بستگان در یک مجلس ترحیم، همسرم را دیدم و نهایتا ازدواج کردیم.

پیوس با اشاره به معضلات جامعه گفت: بیکاری حرف اول را در کشور ما می‌زند. در هر خانواده‌ای جوان بیکار هست و از دولت می خواهم واقعا کاری برای جوان‌ها انجام بدهد.

وی در پایان گفتگو از ساخت فیلمی مستند درباره زندگی خودش گفت و افزود: در جلسه‌ای که روز جمعه با علی سرتیپی داشتیم، قرار شد همزمان با تولدم مستند زندگینامه من ساخته شود و به زودی در پردیس سینمایی کوروش اکران خصوصی خواهد شد.

او جام آقای گلی خود را به موزه «دورهمی» اهدا کرد.


انتهای پیام/

 

گفتگوی مهران مدیری با فرشاد پیوس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۶:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۶
مهران مدیری یک مجری تواناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۶
عجب شوخی بی مزه ای
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۳:۰۶ ۱۴ دی ۱۳۹۶
عالی بود مثل همیشه
Germany
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۴ دی ۱۳۹۶
به جای گرون کردن بنزین وحذف یارانه ها ،ده میلیون ازحقوقاتونو کم کنید وبزارید برای مردم ،
Iran (Islamic Republic of)
غلامی
۰۹:۲۴ ۱۴ دی ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار