مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت:بیش از هزار واحد مسکن مهر در همدان فاقد متقاضی‌ است.

بی مهری نهاوندی ها به مسکن مهر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  ظفری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  همدان گفت: در جلسه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی برگزار شد قرار است در سطح ملی واحدهای مسکن مهر بلا تکلیف تعیین تکلیف شود.

 با بیان اینکه بیش از یک‌هزار واحد مسکن مهر در سطح استان همدان فاقد متقاضی هستند، افزود: بیشترین واحدهای مسکن مهر در سطح شهرستان نهاوند است که باید تعیین تکلیف شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه پیشنهاداتی ارائه شده که باید وزارت راه و شهرسازی بررسی و هیات دولت نیز آن را تأیید و تصویب کند، گفت: پیشنهادات واگذاری فروش آزاد بوده که ابلاغ شده ولی از سوی مردم استقبالی نشده است.

وی با بیان اینکه استفاده از مسکن مهر برای فضاهای اداری بوده که باید تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: پیشنهاد شده است واحدها به عنوان سرمایه بانک تحویل بانک شده و بانک نسبت به تکمیل آن اقدام کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار فقره سهمیه مسکن روستایی اخذ شده، ۹۰ هزار فقره منجر به عقد قرارداد با نظام بانکی شده و صاحبان ۸۸ هزار واحد موفق به اخذ پایان کار از تسهیلات بهسازی و بازسازی شده اند.

وی با بیان اینکه شاخص بهسازی و بازسازی ۴۰ درصد و در همدان۵۰ درصد است، یادآور شد: در سال جاری ۲ هزار و ۱۷ فقره واحد مسکن روستایی ساخته شده و در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول اعتبار این طرح را ۹۹۰ میلیارد تومان دانست و افزود: در سال جاری ۳۶۶ هزار مترمربع بنا احداث و با احتساب آورده متقاضیان ۹۶ میلیارد تومان برای ساخت مسکن روستایی در سال جاری هزینه شده است.

آقای ظفری ادامه داد: ۵۱۹ واحد از روستاهای استان که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند و با استفاده از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی مبادرت به ساخت کرده و نتوانسته‌اند واحد خود را تکمیل کنند مورد حمایت بنیاد مسکن قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ۲۸۵ واحد استان کمک بلاعوض تا سقف ۸ میلیون تومان دریافت کرده‌اند که در مجموع اعتبار تخصیص یافته از منابع حساب ۱۰۰ به بیش از یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان می‌رسد.

آقای ظفری ادامه داد: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری در ۸۷ هزار مترمربع در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته که ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه به دنبال داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بنیاد مسکن استان در کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در روز اول زلزله ۱۵ گروه ارزیاب خسارت به مناطق زلزله‌زده اعزام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه افزون بر ۹۸ روستا توسط گروه‌ها ارزیابی شدند، تصریح کرد: پس از ارزیابی‌ها میزان خسارت مشخص شد و ۷ هزار و ۵۲۹ واحد روستایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام/د.ا

نهاوند رکورد دار مسکن مهر بدون متقاضی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.