100 تن فرآورده در خراسان شمالی معدوم شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در نه ماهه امسال 100 تن فرآورده دامی در خراسان شمالی معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ حمید رمضانی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در 9 ماهه امسال افزون بر 158 تن فرآورده (شامل مراکز تحت نظارت، کشتارگاه های دام و طیور) ضبط شد که از این میزان حدود 100 تن معدوم شده است.

 وی اظهارکرد: در این مدت 633 مورد تخلف بهداشتی در بازرسی ها کشف شده و 764 نمونه برداری انجام و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی ارسال شده است.

رمضانی با بیان اینکه در این مدت زمان 161 فقره تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع و یک واحد متخلف پلمپ شد گفت: احکامی معادل 370 میلیون و 95 هزار ریال جریمه نقدی توسط مراجع ذیصلاح قضایی صادر شد.

وی آمار کشتار دام سبک در کشتارگاه ها را بیش از 60 هزار راس و دام سنگین را پنج هزار و 175 راس عنوان کرد و افزود: در این مدت زمان ار مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بیش از 33 هزار و 500 نوبت بازدید انجام شد.

رمضانی همچنین اظهارکرد: در 9 ماهه امسال در استان در مجموع بیش از 6 میلیون و 141 راس انواع دام تحت پوشش مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان بوده که حدود 60 درصد از پیش بینی سالانه امسال محقق شده است.

گفتنی است: استان خراسان شمالی افزون بر 2 میلیون راس دام سبک و 131 هزار راس دام سنگین دارد.

انتهای پیام/آ

ضبط 158 تن فرآورده دامی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.