آیت الله نوری همدانی مطرح کرد:

مردم پاسخی کوبنده به دشمنان دادند

آیت الله نوری همدانی در دیدار ائمه جمعه قم گفت:مردم با تظاهرات گسترده ی خود در اعتراض به آشوبگری ها پاسخ قاطعی به دشمنان دادند.

ائمه جمعه باید روشنگری کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار ائمه جمعه شهر قم و جمعی از خادمان نهاد نماز جمعه با اظهار تاسف اغتشاشات اخیر گفت : نظام اسلامی همواره نظامی آرام و بر اساس معنویت معرفی شده بود اما باید ریشه یابی شود که چرا این ماجراها پدید آمده است.

وی تصریح کرد :در اسلام مسلمانان به زیرکی و با هوشی توصیه شده اند بنا بر این ائمه جمعه وظیفه دارند مردم را به فکر و ریشه یابی در این خصوص دعوت کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود : برای ما سخت است که افرادی مانند رییس جمهور فرانسه بخواهد در این خصوص به ما کمک کند یا افرادی مثل اردوغان ما را دلداری بدهند .

این مرجع تقلید گفت: اگر ما بر محور ولایت فقیه حرکت می کردیم اینگونه نمی شد اما در این جریان اشخاصی بودند که بر محور ولایت حرکت نکردند.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه در کشور گفتند : ائمه جمعه علاوه بر دعوت مردم به خدا شناسی و تقوی باید با اوضاع زمان به خوبی آشنا باشند و نقشه های دشمنان را برای مردم تشریح کنند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار کتابی در سال 1323 شمسی که به علما اهانت کرده بودند گفت : امام خمینی در همان سال ها گفته بودند رضا شاه برای کوبیدن دین و روحانیت آمده است .

مرجع تقلید شیعیان افزود: امام در همان سال پاسخ داد که مردم را علما اداره می کنند،کسانی که از علما دور افتاده اند مجرم هستند و در زندان افتاده اند و گرنه هرکس با علما هست این گونه نیست.

وی با بیان اینکه اسلام برای حل همه مشکلات سیاسی و اقتصادی و سایر ابعاد زندگی راه حل داده است گفت : نماز جمعه قم در سراسر دنیا منتشر می شود بنابراین ائمه جمعه قم خود را در چنین موقعیتی بدانند .

آیت الله نوری همدانی نماز جمعه را یکی از قرار گاه های مهم اسلامی دانست و گفت: در این قرار گاه مهم آنچه به مصلحت اسلام و مسلمین است باید گفته شود در حالیکه در زمان گذشته نماز جمعه مکانی برای توجیه جنایت های آن ها بشمار می رفته است.

این مرجع تقلید همچنین بر جلوگیری از هرگونه اختلافات بین شیعه و سنی تاکید کرد و افزود: بروز هر گونه اختلاف باعث سوء استفاده دشمنان خواهد شد .

انتهای پیام/ش

دیدار ائمه ی جمعه قم با آیت الله نوری همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۵ دی ۱۳۹۶
مردم پاسخ دشمنان را دادند امیدواریم مسئولان هم پاسخ مردم را بدهند و برای رفع مشکلات معیشتی تلاش کنند
آخرین اخبار