نوسازی سیستم آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر

استاندار خوزستان گفت:شبکه آب و فاضلاب در آبادان و خرمشهر با اعتبار 280 میلیارد تومانی نوسازی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شریعتی استاندار خوزستان امروز در آبادان و خرمشهر طی بازدید از اجرای طرح های نوسازی سیستم آب و فاضلاب این دو شهرستان از اختصاص 280 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها خبر داد و گفت:با توجه به اینکه مشکلات آب و فاضلاب از دغدغه های اصلی مردم در این منطقه طی سال های گذشته بوده است با تصویب هیات دولت برنامه جامعی برای حل این مشکلات تدوین شد.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه مناطق گسترده ای از آبادان و خرمشهر در طرح توسعه و بهسازی شبکه آب و فاضلاب قرار می گیرند افزود: اکنون 50 میلیارد تومان طرح اصلاح شبکه فعال است که با اجرای این طرح ها اروندکناربه واسطه ایستگاه پمپاژ 10 هزار مترمکعبی مشکل آب آن به طور کامل برطرف و چوئبده نیز با ایجاد مخزن 2 هزار مترمکعبی از نعمت آل به صورت مداوم بهره مند می شوند.

او از پیشرفت طرح ایجاد تصفیه خانه بزرگ فاضلاب آبادان خبر داد و گفت:با راه اندازی این تصفیه خانه و بهره برداری آن سال 98 ، در فاز اول نیاز جمعیت 500 هزار نفری برطرف می شود.

شریعتی  در ادامه به طرح های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب خرمشهر و اجرای عملیات ایجاد شبکه آب و فاضلاب در منطقه محرزی با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: مشکل آب و فاضلاب ساکنان منطقه کوت شیخ خرمشهر نیز با ایجاد 2 ایستگاه پمپاژ تا خرداد ماه سال 98 برطرف می شود.

او محل اعتبار این ایستگاه را از فاینانس خارجی و 8 میلیون یورو عنوان کرد و گفت:طرح های شبکه فاضلاب خرمشهر تاکنون 43 درصد پیشرفت داشته که در فاز اول اجرایی شدن آنها مشکل 180 هزار نفر و در فاز دوم 211 هزار نفر به طور کامل برطرف می شود.

انتهای پیام/د

مشکلات آب و فاضلاب آبادان وخرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.