بیانیه سفارت ایران در کابل در واکنش به ادعای مضحک «حکمتیار»

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، به ادعای عجیب و مضحک  «حکمتیار» مبنی بر نقش ایران در انتقال داعش از عراق و سوریه به افغانستان بیانیه ای صادر کرد و آن را مایه تعجب و تاسف شدید خواند.

بیانیه سفارت ایران در کابل در واکنش به ادعای مضحک «حکمتیار»به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، به ادعای عجیب و مضحک  «حکمتیار» مبنی بر نقش ایران در انتقال داعش از عراق و سوریه به افغانستان بیانیه ای صادر کرد و آن را مایه تعجب و تاسف شدید خواند.

در بیانیه سفارت ایران جمهوری اسلامی ایران در کابل آمده است: این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که همگان به مبارزه موثر، حقیقی و قاطع جمهوری اسلامی ایران با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه باور داشته و تاکنون هیچ کشور و یا هیچ سیاستمدار معقولی، جمهوری اسلامی ایران را به همکاری با داعش متهم نکرده است.

بیانیه می افزاید: بیان این اظهارات به معنای نادیده گرفتن این واقعیت مسلم است که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی برخی حملات این گروه همچون حمله اعضای داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در اواسط خرداد/ جوزا سال جاری در تهران (پایتخت ایران) بوده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد: مناسبات دوجانبه ايران و افغانستان بر اساس توجهات و اراده مقامات عالي دو كشور در مسير مطلوب و رو به جلو در حال حركت بوده و در اين مسير؛ همكاری های همه جانبه میان آنها به ویژه موضوع مبارزه با افراط‌گرايي و تروريسم نیز تعریف و گنجانده شده است. بدون تردید طرح اینگونه ادعاهای غير واقعی، نخواهد توانست لطمه ای بر روابط دوستانه دو کشور ایران و افغانستان وارد نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.