بررسی مشکلات کشاورزی شوشتر و گتوند

به منظور بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان‌های شوشتر و گتوند در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان جلسه‌ای برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با حضور نماینده شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گتوند، رئیس سازمان، مدیران کل ادارات تابعه، معاونین و مدیران سازمان جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان‌های شوشتر و گتوند در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد..

محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان بخش کشاورزی شهرستان‌های شوشتر و گتوند را یکی از پتانسیل‌های خوب جهت تحقق تولید ۲۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی استان در افق ۱۴۰۴ برشمرد و گفت: به همین نسبت دغدغه مسئولین جهت برطرف سازی مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان‌ها بیشتر است.

با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد کل بذر کشور در خوزستان تولید می‌شود افزود: ۷ رقم گواهی شده، ۱۱ رقم مادر و ۱۷ رقم پرورشی نیز تولید استان می‌باشند.

وی پیشنهاد داد جهت تأمین بذور این 2 شهرستان، تعاون روستایی طرحی را در قالب تولید بذر ارقام دیم و آبی آماده کند و آن را در کمیته بررسی خواهیم کرد.

 نماینده شهرستان‌های شوشتر و گتوند نیز در این جلسه گفت: ۷۰ درصد معیشت مردم این شهرستان‌ها از راه کشاورزی است و در حال حاضر از لحاظ تأمین آب با مشکل مواجه هستند.

سهراب گیلانی افزود: استفاده بهینه از سیلوی ۲ هزار تنی موجود در شهرستان شوشتر، و پرداخت نشدن کامل خسارت ناشی از سیل به کشاورزان خسارت دیده از دیگر مشکلات مهم کشاورزان این منطقه می‌باشد.

 رئیس سازمان هم با اشاره به اینکه جلسات رفع مداخلات ارضی به صورت هفته‌ای و مرتب در این سازمان تشکیل می‌شود از مسئولین مربوطه خواست ظرف مدت 2 هفته همه پلاک‌های این 2 شهرستان که دارای تداخل هستند را معرفی کنند.

انتهای پیام/م

 شوشتر و گتوند امید کشاورزی خوزستان در افق ۱۴۰۴

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.