تحویل ۷۴۲ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور

۷۴۲ میلیون و ۶۶۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص از نیروگاه شهید سلیمی نکا به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد.

نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از تولید ۷۷۰ میلیون و ۱۰۷ هزار کیلووات ساعت انرژی، آذر امسال در این نیروگاه خبر داد.

وی گفت: از این میزان ۷۴۲ میلیون و ۶۶۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا افزود: در این ماه ۹۴.۵ درصد انرژی در واحد‌های بخاری و ۵.۵ درصد در واحد‌های سیکل ترکیبی تولید شد.

نعمتی گفت: نه ماه امسال حدود ۷۷ درصد انرژی تعهدی نیروگاه شهید سلیمی نکا، محقق شده است.

وی به ساخت مبدل کولر ژنراتور واحدگازی نیروگاه نکا در داخل کشور اشاره کرد و گفت: سازندگان متعهد و توانمند وطنی تحت نظارت مستمر کارشناسان نیروگاه نکا موفق به طراحی و ساخت نمونه اولیه این مبدل‌ها به روش مهندسی معکوس شدند.

نعمتی افزود: پس از گذراندن مراحل مختلف آزمایشات عملکردی و اخذ تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروه‌های مهندسی و تعمیرات، ۲ عدد از این مبدل‌ها ساخته و در واحد یک گازی این نیروگاه نصب و ۲ عدد دیگر در حال ساخت است.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: این مبدل‌ها با یک چهارم قیمت مشابه خارجی آن خریداری شده و به ازاء خرید هر مبدل ۲ میلیارد و سیصدمیلیون ریال صرفه جویی حاصل شده است.

نعمتی افزود: نیروگاه نکا با مدیریت ساخت این قطعه در سال تولید و اشتغال و کاهش وابستگی صنعت برق به سازندگان خارجی، از خروج ۹ میلیارد و دویست میلیون ریال سرمایه ملی از کشور جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/آ

تولید بیش از ۷۷۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در نیروگاه نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار