افتتاح بخش آنکولوژی اطفال در بیمارستان شهید رجایی یاسوج

بخش آنکولوژی اطفال برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان شهید رجایی یاسوج افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  در آیین افتتاح بخش آنکولوژی اطفال بیمارستان شهید رجایی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: تکمیل و تجهیز بخش آنکولوژی، تصویب ساخت مرکز جامع خدمات سرطان تیپ ۲، تکمیل و در شرف تجهیز بودن مرکز جامع غربالگری سرطان و همچنین اجرای مراحل اولیه ساخت مرکز رادیوتراپی (اشعه درمانی) در استان، دستاورد‌های بزرگی است که نه تنها به کاهش هزینه‌های درمان مبتلایان به سرطان کمک می کند، بلکه کمک روحی عظیم به این بیماران و همچنین کاهش نگرانی و معضلات خانواده آنان را درپی خواهد داشت.

دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به آمار مبتلایان به انواع سرطان در استان افزود: پیشگیری و تشخیص زودهنگام این بیماری، شانس درمان را بالا برده و به نجات کامل یا افزایش طول عمر بیماران کمک بسیار موثری خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت: خوشحالیم که مراحل فیزیکی ساخت مرکز غربالگری سرطان در استان به پایان رسیده و در آینده نزدیک این مرکز به بهره برداری می‌رسد.

ایلامی با بیان اینکه امکانات این حوزه در استان فراهم شده و همچنین اعضا هیات علمی، پزشکان متخصص و فوق تخصص در حوزه سرطان در استان حضور یافته اند افزود: با پیوستن یک جراح سرطان به تیم سرطان استان امیدوار هستیم به زودی تحولات بسیار خوبی در این زمینه رخ دهد.

 

انتهای پیام/ش

بخش آنکولوژی اطفال برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.