ایجاد 7 هزار فرصت شغلی در خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار سامانه فرصت‌های شغلی، تاکنون هفت هزار شغل در استان ایجاد و به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  حسن نوری در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی گفت: سهم خراسان شمالی از ایجاد اشتغال بین استان‌های کشور حدود ۸ هزار و ۸۰۰ نفر است اما هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در استان به دستور استاندار ۱۰ هزار نفر تعیین شد که بر این اساس ۷۰ درصد از تعهد در ایجاد اشتغال محقق شده است.

وی همچنین به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی در امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ برابر افزایش‌یافته است.

نوری اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۳۶۷ طرح مشاغل خانگی به ارزش ۱۷ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده که تسهیلات تاکنون به ۱۲۹ طرح به ارزش ۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به نگرانی‌ها برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: در قالب طرح کارورزی نیز تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ فارغ‌التحصیل متقاضی شرکت در این طرح‌شده‌اند که ۴ هزار و ۶۰۰ نفر آن‌ها واجد شرایط هستند.

نوری اضافه کرد:۳۳۰ واحد پذیرنده نیز برای به‌کارگیری این متقاضیان اعلام آمادگی کرده‌اند که برای ۱۸۰ واحد آن‌ها مجوز جذب کارورز صادرشده است.

وی همچنین اعلام کرد: در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی نیز سهم استان ۵۲۰ نفر است که تاکنون برای ۷۰ واحد پذیرنده مجوز صادرشده و ۱۱۷ کارآموز نیز جذب‌شده‌اند

انتهای پیام/آ

هدف‌گذاری برای ایجاد ۱۰ هزار شغل در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.