میر‌شفیع در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

تمامی آزاد راه‌های کشور به عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند

معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: در صورت ابلاغ مصوبه دولت، عوارض الکترونیک تا پایان سال در آزاد راه‌های کشور اجرایی می‌شود.

تمامی آزادراه‌های کشور به عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین میرشفیع معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 40 کیلومتر کنارگذر جنوبی تهران حد فاصل چرم‌شهر تا آزادراه تهران – قم تا پایان سال به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: مسافرانی که از مسیر تهران – قم رفت و آمد می‌کنند، می‌توانند در پیک شلوغی از کنارگذر جنوبی تهران مسیر آزاد راه قم-گرمسار استفاده کنند.

وی در ادامه از تکمیل قطعه یک کنارگذر شرقی اصفهان خبر داد و گفت: قرار بر این بود قطعه اول این آزاد راه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد؛ اما طبق برنامه‌ریزی‌ها قطعه یک و دو کنار گذر شرقی اصفهان به طور 60 کیلومتر به طور همزمان افتتاح شود.

میرشفیع تأکید کرد: 20 کیلومتر از آزادراه تبریز به ارومیه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درباره آزادراه اصفهان – شیراز، گفت: این آزادراه به طور 222 کیلومتر است که رویه بتنی 54 کیلومتر از این آزادراه و 15 کیلومتر از ساخت آن به اتمام رسیده که ابتدای سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص الکترونیکی کردن عوارض، اذعان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با کنسرسیومی متشکل از 7 شرکت دارای تخصص الکترونیک منعقد شده و در صورتی که مصوبه دولت ابلاغ شود، عوارض الکترونیک تا پایان سال در آزاد راه های کشور اجرایی می‌شود.

میرشفیع تأکید کرد: طبق قرارداد پیش از شروع سال جدید عوراض الکترونیکی در برخی از آزاد راه‌ها از جمله همت – کرج، تهران – شمال و کنار گذر جنوبی تهران به صورت 100 درصد عوارض الکترونیکی اجرایی خواهد شد.

معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تصریح کرد: مسافران می‌توانند با نصب اپلیکیشن جدید آزادراه‌ها و وارد کردن پلاک خود بدون کاهش سرعت، عوارض خود را از طریق کارت بانکی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه پیمانکار آزادراه همت- کرج قول داده تا پایان سال عبور به سمت کرج بازگشایی و عبور به سمت تهران نیز تا اوایل سال آینده تکمیل شود، گفت: کل طول این آزاد راه 15 کیلومتر است و با بهره برداری از آن بخش عمده‌ای از ترافیک تهران- کرج برطرف می‌شود.

میرشفیع در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آزادراه حرم تا حرم گفت: 2 قطعه گرمسار تا سمنان و سه راهی تربت حیدریه تا مشهد در دست ساخت است و پیمانکاران به سرعت در حال تکمیل این قطعه هستند.

معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، بیان کرد: 100 کیلومتر ازقطعه سمنان به گرمسار و 34 کیلومتر از مسیر مشهد به تربت حیدریه در دست ساخت است.

انتهای پیام/

ساخت قطعه گرمسار به سمنان، آزادراه حرم تا حرم کلید خورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۶
خوبه .ممنونم
آخرین اخبار