تعیین تکلیف پرونده های مسن در محاکم تجدید نظر گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان ، معاونان قضایی خود را مکلف کرده است با کمک قضات تجدید نظر ، پرونده هایی که مدت ها در این محاکم در انتظار تعیین تکلیف هستند رسیدگی کنند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به کمبود قاضی در استان به ویژه در محاکم تجدیدنظر گفت: با وجود بازنشستگی قضات محاکم تجدید نظر که از قضات پیشکسوت و توانمند استان هستند، قضات جدید جایگزین نشده اند که این امر سبب انباشت پرونده در این محاکم و طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از انباشت بیشتر پرونده و کاستن از پرونده‌های مانده، معاونان قضایی ، در کنار مستشاران این محاکم به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

هاشمیان گفت: تا پایان امسال تعداد زیادی از پرونده‌های مانده در شعب تجدید نظر استان تعیین تکلیف شوند.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: ۵۰ درصد پست‌های قضایی استان به ویژه در محاکم بدوی و تجدید نظر خالیست که این کمبود، بار مضاعفی را در رسیدگی به پرونده‌ها بر قضات ما تحمیل کرده است.

هادی هاشمیان گفت: هر چند در دو سال اخیر با توجه ویژه مسئولان ارشد قضایی کشور، قضات جدید به استان اختصاص داده شده اند، اما مشکل اصلی ما یعنی نیاز به قضات باتجربه در محاکم بدوی و تجدیدنظر، به قوت خود باقیست.

انتهای پیام/م
 

پرونده های مسن در محاکم تجدید نظر گلستان تعیین تکلیف می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار