برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در اردبیل

دوره‌های آموزشی صنایع دستی در اردبیل با هدف آموزش علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده دوره‌های آموزشی صنایع دستی در فصل زمستان و با هدف آموزش علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از 18 رشته آموزشی برای خواهران و برادارن پیش‌بینی شده که تمامی این رشته‌ها به دلیل استقبال و اعلام علاقه‌مندی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود برگزاری این دوره‌ها زمینه‌ساز توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی در استان شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این دوره‌ها شامل پیکر تراشی روی چوب، منبت روی چوب، سوخت روی چوب، نقاشی روی چوب و معرق روی چوب است.

دباغ عبداللهی افزود: علاوه بر این دوره‌های آموزشی برای معرق منبت، مشبک کاری، معرق شیشه، قلم زنی، مینا کاری، سفالگری، گلیم بافی، ورنی بافی، نقاشی روی پارچه، نگارگری، تراش روی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گوهر شناسی، سوزن دوزی و سایر رشته‌ها پیش بینی شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌های آموزشی می‌توانند برای شرکت در دوره‌ها به مرکز آموزش صنایع دستی اردبیل مراجعه کرده و در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

 

انتهای پیام/ع

توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.