شناسایی 37 مرکز گردشگری عشایری در آذربایجان غربی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: 37 مرکز گردشگری دارای ظرفیت جذب گردشگر در استان شناسایی شد.

شناسایی 37 مرکز گردشگری عشایری در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهرام زینال زاده گفت : 37 مرکز گردشگری  دارای ظرفیت جذب گردشگر در 11 شهرستان عشایرنشین این استان شناسایی شده است.

 وی افزود: وجود مراکز تفریحی از جمله آبشارها، دریاچه های طبیعی، چشمه های آب معدنی، جنگل ها و ارتفاعاتی با چشم اندازهای طبیعی در شهرستان های خوی، سلماس، اشنویه، ماکو، چالدران، شاهین دژ، مهاباد، پیرانشهر، سردشت و نقده به عنوان ظرفیت های گردشگری عشایر در این استان مطرح است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: اگر بتوانیم گردشگران و تورهای داخلی و خارجی را به این مناطق راهنمایی کنیم می توان لذت کوه پیمایی، طبیعت گردی را به توریسم القا کرد که همه اینها در گرو فراهم سازی زیرساخت های مناسب برای این مناطق است.

وی اظهار کرد: با استفاده مناسب از توانمندی های عشایر برای رونق اقتصاد در زمینه های مختلف می توان به توسعه اقتصادی و اشتغال استان کمک کرد.

زینال زاده  اظهارکرد: باید با تعامل هر چه بیشتر با اداره کل میراث فرهنگی استان بتوانیم زمینه حضور گردشگران را در مناطق عشایری فراهم کنیم تا شاهد رونق اقتصادی و بهبود معیشتی هر چه بیشتر عشایر باشیم.

103 هزار و 927 نفر از جمعیت آذربایجان غربی عشایر است که در 16 شهرستان و یکهزار روستا زندگی می کنند.

انتهای پیام/ع

شناسایی مراکز گردشگری عشایری در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.