نبود امکانات درمان سوختگی در بوکان

هر چند بعد از سالها انتظار مردم بوکان و منطقه شاهد افتتاح طرح توسعه بیمارستان این شهر بودند ولی این بیمارستان هنور فاقد امکاناتی از جمله وجود بخش درمان سوختگی است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یکی از مهم ترین کمبود های درمان در منطقه (بوکان، سقز،شاهیندژ، سردشت، میاندوآب و تکاب) نبود بیمارستان سوختگی و یا بخش سوختگی در بیمارستانهای این شهرها است که با توجه به آمار بالای سوختگی در منطقه ایجاد بیمارستان یا مرکز سوانح سوختگی در این منطقه یک امر کاملا ضروری است.

این در حالی است که نبود بیمارستان و بخش مجهز برای درمان بیماران سوختگی باعث شده است این افراد یا جان خود را ازدست بدهند یا به طور کامل درمان نشوند و از طرفی برخی بیماران سوختگی هم برای درمان به استان‌های دیگر همچون بیمارستان سینای تبریز انتقال داده می‌شوند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده‌ها مشکلات دیگری را هم به دنبال دارد.

جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر اکنون در شهر های منطقه با کمبود بخش سوختگی در بیمارستانها رو به رو هستند که می توانند با تاسیس بیمارستان یا بخش سوانح سوختگی در بوکان از امکانات آن بهره بگیرند.

نبود بخش سوختگی در بیمارستان بوکان در حالی است که آمار سوختگی در شهرهای جنوب استان و علی الخصوص بوکان بالا بوده و تنها در یک هفته اخیر در این شهرستان  سه نفر در اثر دو حادثه انفجار و آتش سوزی دچار سوختگی شدید شده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.