رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرضا گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرضا در نظر دارد یک آزمایشگاه در اختیار افراد علاقه‌مند به سفال و سرامیک برای آموزش، پژوهش، آزمایش و خطا قرار دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن ضیایی با اشاره به انتخاب شدن شهرضا به عنوان شهر ملی سفال و سرامیک و اقدامات فنی و حرفه‌ای در این راستا، اظهار کرد: در مردادماه 1395 با توجه به مصوبات کارگروه اشتغال، تصمیم به ایجاد کارگاه سفالگری با چرخ برقی، سفال­گری نقش برجسته و نقاشی روی سفال گرفته شد.

وی با بیان این‌که در آذرماه 95 دو کارگاه سفالگری در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرضا افتتاح شد، افزود: از افتتاح کارگاه تاکنون بیش از 200 نفر خانم و 30 نفر آقا در حرفه سفال­گری با چرخ برقی و نقش برجسته و 75 نفر خانم در حرفه نقاشی روی سفال به صورت رایگان آموزش داده شده‌اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرضا گفت: این مرکز در نظر دارد در صورت تأمین بودجه خرید تجهیزات، تجهیزات مورد نیاز یک کارگاه سفال و سرامیک و لعاب‌کاری را تهیه و به عنوان یک آزمایشگاه در اختیار افراد علاقه­‌مند برای آموزش، پژوهش، آزمایش و خطا قرار دهد.

وی با اشاره به توسعه آموزش‌های فنی­ و حرفه‌­ای در شهرستان شهرضا، بیان داشت: این مرکز در سه سال گذشته، اقدام به راه‌­اندازی 3 کارگاه جدید تراشکاری، سفال­گری و نقاشی روی سفال کرده است.

ضیایی اذعان کرد: امسال دو مکان بدون استفاده را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم که این کارگا‌ه‌ها در زمینه صنایع دستی شامل قلم‌زنی، مشبک فلز، طراحی سنتی و فیروزه‌کوبی و کارگاه صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری میوه، خشک ­کردن میوه و سبزیجات فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.