انسداد چاه های غیر مجاز موجب صرفه‌جویی ۷ میلیون مترمکعب اب شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از صرفه‌جویی ۷ میلیون مترمکعبی در مصرف آب با انسداد ۲۱۷ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛   محمودرضا شهلایی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی دشت‌های استان کرمانشاه امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود،  بیان کرد: از این میزان تاکنون حدود ۱۰ درصد معادل یک میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: علی رغم عدم تخصیص اعتبار کافی، در ۹ ماهه امسال اقدامات خوبی برای اجرای این طرح صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به انسداد ۲۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اشاره کرد.

به گفته این مسئول، برای امسال پیش بینی شده بود حدود ۵۰۰ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شود، اما عدم تخصیص اعتبار کار را دشوار می‌کند تعداد چاه‌های غیرمجاز فعال کرمانشاه  حدود ۵ هزار حلقه و بیشتر در بخش کشاورزی است به علاوه از ابتدای امسال ۳۵ دستگاه حفاری و موتور تلمبه غیرمجاز نیز در استان ضبط شده است.

 شهلایی گفت: تعداد کنتورهای هوشمندی که از ابتدای طرح در استان نصب شده حدود ۱۳۰۰ مورد بوده و از ابتدای امسال نیز حدود ۱۵ مورد نصب شده است.

 وی از برخورد جدی با کشت محصولات پرمصرف خصوصا برنج نیز به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد و گفت: در دو شهرستان صحنه و هرسین برای حدود ۷۹۰ هکتار برنج کاری تامین دلیل گرفتیم و در حال طی روند قانونی برای مطالبه جرائم هستیم تا عامل بازدارنده‌ای برای کشت محصولات پرمصرف باشد.

انتهای پیام/ز

 

برخورد جدی با کشت برنج در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار