برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی کباب بناب

سرپرست فرمانداری بناب از برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی کباب بناب خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رفیعی سرپرست فرمانداری بناب در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی بناب گفت: پس از گذشت دو دوره از جشنواره ملی کباب بناب اکنون تجربه کافی برای برگزاری هرچه بهتر و حتی در حد بین‌الملل این جشنواره را کسب کرده‌ایم.

رفیعی گفت: باید در راستای برگزاری این جشنواره برای چهارمین دور متوالی و اینبار به صورت بین‌المللی زیرساخت‌ها فراهم شده و در روند تبریز 2018 به جشنواره کباب بناب توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه تبریز 2018 فرصت مناسبی برای استان و شهرستان‌ها است، گفت: باید در نظر بگیریم بحث تبریز 2018 مختص تبریز نبوده و فرصتی برای تمامی شهرهای استان است.

سرپرست فرمانداری بناب با اشاره به اهمیت جغرافیای و موقعیت اقتصادی شهرستان بناب گفت: این شهرستان در در موقعیتی ویژه و شاه‌راه ارتباط استان های مختلف به یکدیگر است.

وی همکاری و هماهنگی مابین شهرستان و شرکت‌های توری استان را لازمه‌ جذب گردشگر خواند و تصریح کرد: باید هماهنگی‌های لازم با تورها برای جذب گردشگر به بناب و ارائه اطلاعات کافی از تاریخ و اماکن گردشکری بناب صورت بگیرد.

رفیعی اسکویی خاطرنشان کرد: توریست‌ها صرفاً به دنبال امکانات اقامتی و سایر تشریفات نیستند و اگر نیاز به این امکانات داشتند در کشور خود می‌ماندند؛ گرچه امکانات رفاهی نیز لازمه‌ جذب توریست است ولی توریستی که به این کشور سفر می‌کند دوست دارد با کمترین هزینه بهترین لذت را بچشد.

وی با ارائه آماری از جذب توریست به کشور، گفت: از سال 92 تا 95 به تعداد 20 میلیون توریست وارد ایران شده‌اند، هرچند این تعداد نسبت به کشورهای همجوار بسیار کم است ولی در مقایسه با گذشته‌ خود در ایران به خوبی پیشرفت آن به چشم می‌خورد.

نماینده دولت در شهرستان با اشاره به اشتعال و درآمدزایی جذب توریست به کشور، تصریح کرد: بهتر می‌توان با استفاده از موقعیت ایجاد شده توسط تبریز 2018، برای کشاورزان و روستائیان با استفاده از امکانات محلی از جمله اسکان درآمدزایی کنیم.

رفیعی افزود: پس از گذشت دو دور از جشنواره ملی کباب بناب اکنون تجربه کافی برای برگزاری هرچه بهتر و حتی در حد بین‌الملل این جشنواره را کسب کرده‌ایم.

وی در رابطه با اهمیت حفظ و نگهداری اصول کباب‌زنی تاریخی بناب، گفت: گذشتگان در بیش از 200 سال پیش همت کرده و کباب بناب را به وجود آورده‌اند حال باید ما از این میراث حفاظت کنیم.

عالی‌ترین مقام دولتی در شهرستان بناب از تشکیل دبیرخانه‌ای با عنوان کباب بناب خبر داد و اذعان داشت: باید با تشکیل این دبیرخانه در راستای نظارت به کباب بناب گام برداشته و هرکسی که قصد ایجاد رستوران کباب بناب داشته باشد زیر نظر این دبیرخانه عمل کند.

امین رفیعی از برگزاری چهارمین جشنواره کباب بناب به صورت بین‌المللی خبر داد و تشریح کرد: باید در راستای برگزاری این جشنواره برای چهارمین دور متوالی و اینبار به صورت بین‌المللی زیرساخت‌ها فراهم شده و در روند تبریز 2018 به جشنواره کباب بناب توجه ویژه‌ای شود.

وی در پایان با اشاره به گردش مالی سومین جشنواره کباب بناب، خاطرنشان کرد: در این جشنواره 900 میلیون تومان گردش مالی داشتیم که در مقابل کل بودجه میراث فرهنگی شهرستان بناب 840 میلیون تومان است که این اتفاق صراحتاً نشان می‌دهد که اگر خودمان دست به اقدام شویم به راحتی می‌توانیم اعتبارات خوبی به وجود آوریم.

 

انتهای پیام/ش

تشکیل دبیرخانه‌ای با عنوان کباب بناب درشهرستان بناب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار