برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان باشت

جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  در مراسمی با حضور مدیر آموزش و پرورش ، امام جمعه موقت و اولیا و مربیان دانش‌آموزان باشت جشن تکلیف ۱۱۰ دانش آموز دختر این شهرستان و بخش بوستان در حسینیه فاطمیه باشت برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت در این مراسم گفت: جشن تکلیف دوره جدیدی در زندگی هر فرد است که با توکل به خدا این برهه از زندگی با موفقیت‌های زیادی همراه خواهد بود.

نظری هدف از برگزاری جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی، توسعه عفاف و حجاب در مدارس و همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن دانش آموزان بیان کرد و افزود: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان است.

وی بیان کرد: این جشن شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین لحظه‌ها را برای استقبال از تکالیف الهی به ارمغان می‌آورد و برگزاری این‌گونه مراسم‌ها از عوامل تاثیرگذاری است که کودکان و نوجوانان به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشن عبادت اعلام ورود دانش آموزان به حلقه مستحکم مومنان الهی است، ادامه داد: هر فردی که مکلف می‌شود باید آگاهی‌هایی از احکام دینی خود داشته باشد که توجه به نماز و روزه و رعایت حجاب از جمله این احکام است.

نظری گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه پرخیر و برکت بهمن و میلاد با سعادت حضرت زینب (س) این ایام فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های تکلیف ویژه دختران و پسران است تا بدین وسیله شکر و شادى خود را از این اتفاق مهم ابراز کنند.

قرائت صلوات خاصه، اقامه نماز جماعت، سرود و همخوانی و اجرای برنامه حاملان قرآن از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/ش

جشن تکلیف ۱۱۰ دانش آموز دختر در باشت برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.