کاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حذف چاقو و ساطور از لیست ادوات درگیری/ تلاش نمایندگان به جایی نرسید

نائب رئیس کمیسیون حقوق-قضایی مجلس گفت: حمل چاقو و ساطور بدون ممنوعیت تبعات بسیاری به دنبال دارد، اما با مخالفت شورای نگهبان، تلاش نمایندگان برای اثبات این موضوع به جایی نرسید.

حذف چاقو و ساطور را از لیست ادوات درگیری/تلاش نمایندگان به جایی نرسیدمحمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی-قضائی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اعضای کمیسیون حقوقی-قضایی مجلس شورای اسلامی در صدد بودند تا اقلامی چون چاقو و ساطور از لیست ادوات درگیری حذف نشوند.

وی افزود: حمل چاقو و ساطور بدون ممنوعیت تبعات بسیاری به دنبال دارد، اما تلاش اعضای کمیسیون حقوقی-قضایی، برای اثبات این موضوع به جایی نرسید.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه چاقو و ساطور جنبه استفاده عمومی، چند گانه و مشترک دارند و نمی‌توان حمل آن‌ها را ممنوع کرد، اعضای شورای نگهبان این وسایل را از لیست ادوات درگیری حذف کردند که متاسفانه  اعضای کمیسیون حقوقی-قضایی در این خصوص مخالفت کردند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی-قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فردی اقدام به حمل چاقو و ساطور کند، از آنجایی که این اقلام جزء وسایل و ادوات درگیری محسوب نمی‌شوند، بنابراین فرد مذکور در خصوص حمل این وسایل جرمی مرتکب نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار