نیارق روستای انقلابی

نیارق یکی از روستاهای انقلابی شهرستان نمین است که پنج شهید والا مقام راتقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مردم ولایت مدار اردبیل نقش ارزنده ای در پیروزی و تداوم  انقلاب اسلامی داشته اند که همیشه در صحنه های حساس کشور حضوری پر شکوه و حماسی داشته اند.

در دی ماه سال  57 اهالی روستای نیارق با راهپیمایی وتظاهرات اعتراض خود را به رژیم غاصب ساواک نشان دادند که در این تظاهرات پنج نفر از اهالی روستای نیارق به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

در تظاهرات دی ماه سال 57 بانوان روستای نیارق نقش ارزنده ای در روند بیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و از پنج شهید والامقام روستای نیارق دو تن بانو بودند و روستای نیارق به یکی از روستاهای انقلابی کشور تبدیل شده است.

نیارق یکی از روستاهای ولایت مدار وانقلابی اردبیل است که در نزدیکی شهرستان نمین واقع شده واهالی این روستا در صحنه حساس کشور همیشه پیشگام بوده اند.

نیارق روستای انقلابی

استان اردبیل 47 شهید والا مقام را قبل از انقلاب تقدیم نموده است

استاندار اردبیل بااشاره به دلاورمردی های مردم ولایمتدار اردبیل در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: استان اردبیل قبل از بیروزی انقلاب 47 شهید والامقام را تقدیم انقلاب نموده است .

نیارق روستای انقلابی

مردم ولایتمدار اردبیل درزمان حکومت رژیم شاه  همیشه اعتراض خودرا به رژیم غاصب شاه نشان می دادند وبابرگزاری برنامه های مختلف وانقلابی زمینه  فرار شاه معدوم را فراهم کردند.

استان اردبیل به دلیل جای دادن بقعه شیخ صفوی در خود جایگاه ویژه ای در کشور داشت وهمشه اردبیل مورد توجه خاندان سلطنتی بود

نیارق روستای انقلابی

برگزاری نخستین یادواره ملی بانوان شهیده روستای انقلابی نیارق

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: به منظور سالروز قیام خونین مردم نیارق نخستین یادواره ملی بانوان شهیده این روستا با حضور خانواده‌های معظم شهدا و برخی از مسئولان استانی برگزار شد.

امیر رجبی دیشب در مراسم نخستین یادواره ملی بانوان شهیده روستای انقلابی نیارق اظهار داشت: امروز شاهد حضور خانواده‌های معظم شهدای روستای انقلابی نیارق در یادواره شهدای این روستا که در تظاهرات 18 دی سال 57 به دست ماموران رژیم شاه به شهادت رسیده بودند،هستیم که این یادواره با محوریت دو بانوی شهیده این روستا و 18 بانوی شهیده استان اردبیل برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این یادواره به همت ستاد بزرگداشت قیام انقلابی مردم روستای نیارق متشکل از سپاه حضرت عباس (ع) استان، حوزه هنری استان اردبیل و سایر نهادها برگزار شد، افزود: بنیاد شهید و امورایثارگران، صداوسیما، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دفتر امام جمعه اردبیل، فرمانداری نمین، سازمان تبلیغات اسلامی استان و اداره کل ارشاد اسلامی استان از جمله نهادهایی بودند که در آستانه سالروز قیام مردم نیارق در برگزاری این یادواره ما را همراهی کردند.

رجبی با اشاره به جایگاه روستای نیارق در انقلاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: آنچه باعث شد که این روستا در تاریخ انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و لقب یکی از انقلابی‌ترین روستاهای کشور را بگیرد، مربوط به حادثه‌ای می‌شود که در روز هجدهم دی ماه 1357 در این روستا رخ داد و مردم با تظاهرات پی در پی در مقابل ماموران رژیم غاصب شاه ایستادگی کردند.

وی بیان کرد: اگر این انقلاب نبود امروز جایگاه کشورمان در بین ملت ها معلوم نبود و به هیج یک از علم هایی که امروز دست یافته‌ایم دست پیدا نمی‌کردیم و در تولید علم و دانش رتبه آخر جهان بودیم، پس باید قدر انقلاب را بدانیم تا به دست دشمنان که هدف از هم پاشیدن این کشور و ملت را دنبال می‌کنند.

 

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار