تشدید نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دستگاه‌ها اجرایی و متولی امر بازار در استان موظف به تشدید نظارت و بازرسی مستمر از مراکز تامین و توزیع مواد غذایی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هیچ گونه قصوری از بازسان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی،اصناف و تعزیرات حکومتی در زمینه نظارت قیمت، کیفیت و بهداشت مایحتاج مردم پذیرفتنی نیست.

وی خواستار ارائه سازکاری مناسب در زمینه ارتقا کیفیت آرد و نان و همچنین سایر مراکز مواد غذایی شد و افزودک با تکیل پرونده و جریمه‌های زیاد به نوعی راه به جایی نمی‌بریم بلکه با راهکارهای عملیاتی به دنبال بهبود وضعیت موجود با تعامل و همکاری باشیم.

احمدی خواستار نظارت مستمر و دقیق بر نانوایی‌ها در زمینه کیفیت و بهداشت شد و ابراز کرد: با توجه به بازدیدها میدانی که از برخی نانوایی‌ها داشتم شک ندارم چانه‌های گرفته شده کمتر از میزان پیش بینش شده است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورتی توانایی ساماندهی چنین مسائل کوچکی را نداشته باشیم بدون شک قادر به انجام کارهای بزرگ نخواهیم بود و برای یک بار باید در خصوص مانور وانت بار‌ها در سطح شهر یاسوج تصمیم قاطع اتخاذ شود.

احمدی خواستار تشکیل نشستی با حضور صنعت و معدن و شهرداری در خصوص ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوج شد و گفت: جهادکشاورزی، شهرداری و علوم پزشکی در این خصوص پس از انجام کارشناسی‌های لازم تصمیم گیری کنند.

وی در خصوص تامین میوه شب عید خواستار پاسخگویی مسئولان شد و افزود: برای این مسئله باید به صورت ویژه ظرفیت انبارهای استان سنجیده شود و نسبت به تامین میوه مورد نیاز مردم اقدام شود.

احمدی با اشاره به عرضه 70 درصدی شیرخام غیربهداشتی در استان، اظهار داشت: عرضه شیرخام بدون نظارت، بازی با سلامت مردم است و باید دامپزشکی و دستگاه‌های مربوطه نسبت به جمع آوری مراکز عرضه غیربهداشتی شیرخام اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه فروش مرغ زنده و شیرخام پایه معیشتی برخی از افراد است، گفت: در برخی استان‌ها نسبت به این موضوع برخورد قضایی شده است و به تبع آن مشکلاتی را به وجود آورده است. 

احمدی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی صنعت و معدن، علوم پزشکی و جهاد کشاورزی پس از بررسی و شناسایی موارد تا دو هفته دیگر تصمیم‌ها و راهکارهای لازم در خصوص عرضه دام زنده و شیرخام در استان را ارائه دهند. 

وی با تاکید براینکه باید فرآیند جدیدی در خصوص عرضه شیرخام در استان در پیش گرفته شود، عنوان کرد: ماموریت ما نان بریدن و قطع درآمد مردم نیست بلکه ماموریت ما اصلاح روش‌ها و کمک به تولید خانوار روستایی است. 

 

انتهای پیام/ش

نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.