رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

افزایش 120 میلیون دالری صادرات افغانستان، جلوگیری از قاچاق 130 کیلو هروئین به ایران، رهایی کودک 12 ساله از چنگ تروریست ها و درگیری داعش با نیروهای افغان در «کنر» از رویدادهای مهم خبری یکشنبه افغانستان است.

رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش 120 میلیون دالری صادرات افغانستان، جلوگیری از قاچاق 130 کیلو هروئین به ایران، رهایی کودک 12 ساله از چنگ تروریست ها و درگیری داعش با نیروهای افغان در «کنر» از رویدادهای مهم خبری یکشنبه افغانستان است.

**افزایش 120 میلیون دالری صادرات افغانستان 
سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد که امسال صادرات این کشور نسبت به سال گذشته با 20 درصد افزایش به720 میلیون دالر رسیده است. «مسافرقوقندی» روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که در سال 2016 افغانستان 600 میلیون دالر صادرات داشت اما امسال این رقم به 720 میلیون دالر رسیده است.

**جلوگیری از قاچاق 130 کیلو هروئین به ایران 
«امین الله امین» یک مقام پلیس هرات افغانستان اعلام کرد که با کشف 130 کیلو هروئین از بار سنگ مرمر به ایران جلوگیری و راننده این «تریلر» را دستگیر کرده اند.ای مقام پلیس هرات افزوده است که قاچاقچیان بطور ماهرانه بین سنگ مرمر را خالی و در آن هروئین جاسازی کرده بودند و می خواستند که آن را به ایران انتقال دهند.به گفته مقامات پلیس در سال جاری 135 قاچاقچی در این ولایت دستگیر شده اند.

**رهایی کودک 12 ساله از چنگ تروریست ها 
«نقیب امینی» سخنگوی پلیس ولایت «میدان وردک» روز یکشنبه اعلام کرد که این نیروها یک کودک 12 ساله را از چنگ تروریست ها رها کردند.وی افزود: تروریست ها قصد داشتن از این کودک در حملات تروریستی استفاده کنند که در عملیات نیروهای پلیس رها و به خانواده وی تحویل شد.امینی گفت که تروریست این کودکان 12 ساله را از منطقه پنجم شهر کابل ربوده بودند تا در حمله انتحاری از وی استفاده کند.

**درگیری نیروهای افغان با داعش در «کنر»
«عبدالغنی مصمم» سخنگوی والی «کنر» در شرق افغانستان اعلام کرد که نیروهای افغان با گروه تروریستی داعش در ولسوالی«چوکی» این ولایت درگیر شدند که به دو طرف تلفات وارد شده است.وی افزود: در این درگیری که ساعت 6 صبح امروز (یکشنبه) آغاز شد سه نیروی پلیس کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند اما در باره تلفات داعش معلومات بیشتر نداد. به گفته سخنگوی والی کنر درگیری هنوزهم در منطقه بین داعش و نیروهای افغان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار