معماریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

انجام معاینات برای لقاح مصنوعی یوزپلنگ ماده

دامپزشک باغ وحش ارم و پارک پردیسان گفت: معاینه‌هایی بر روی دلبر(یوزپلنگ ماده) انجام شده است تا مشخص شود که رحم آن قابلیت انجام لقاح مصنوعی را دارد یا خیر.

آخرین وضعیت دلبر و کوشکی/ انجام معاینات برای لقاح مصنوعی یوزپلنگ مادهایمان معماریان دامپزشک باغ وحش ارم و پارک پردیسان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به آخرین وضعیت جسمی دو یوزپلنگ ایرانی (دلبر وکوشکی) اظهار کرد: دلبر و کوشکی از لحاظ بالینی و جسمانی کاملا سالم هستند و تغذیه و مکمل‌های مناسب خود را استفاده می‌کنند. این دو یوزپلنگ جدا از هم نگهداری می‌شوند و همدیگر را نمی‌بینند.

وی افزود: رفتارهای دلبر و کوشکی به صورت 24 ساعته از طریق مانیتور رصد می‌شود تا زمان بروز استرس  بتوانیم رفتارهای دلبر را از این طریق ارزیابی کنیم.

معماریان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و گروه پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از متخصصان و مشاوران آلمانی برای انجام لقاح مصنوعی بر روی دلبر(یوزپلنگ ماده) کمک گرفته اند.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی، معاینه‌های کامل باید بر روی دو یوزپلنگ انجام شود تا ببینیم می‌توانیم وارد مرحله لقاح مصنوعی شویم یا خیر.

دامپزشک باغ وحش ارم و پارک پردیسان اظهار کرد: در گذشته تلاش زیادی برای جفت گیری طبیعی دلبر و کوشکی انجام شد، اما متاسفانه این جفت گیری موفقیت آمیز نبود.

وی در پایان گفت: معاینه‌هایی بر روی دلبر(یوزپلنگ ماده ) انجام شده است تا مشخص شود که رحم آن قابلیت انجام لقاح مصنوعی را دارد یا خیر.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت جسمانی دلبر و کوشکی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بیش از یک دهه است که برای لقاح دو یوزپلنگ تلاش میکنیم و به نتیجه نرسیدیم.اگر توانایی انجام این کار در کشور وجود ندارد از متخصصین خارجی که یوزهای زیادی را تکثیر کرده است استفاده کنیم.هرچند که بنده با این حرکت لاک پشتی و میلی متری آینده روشنی را پیش روی یوز ایرانی نمیبینم ودو یوز ماده باقیمانده هم حتما بدلایل نامشخص تا دو سه سال آینده از بین خواهند رفت
آخرین اخبار