مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب ؛

صادرات ۵۲ میلیون لیتر نفت گاز از میاندوآب به عراق

در ۹ ماهه نخست امسال بیش از۵۲ میلیون لیتر فرآورده نفت گاز در قالب طرح فروش سوخت به مرزنشینان، به اقیلم کردستان عراق صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمد صادقی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب اظهار کرد: در۹ ماه نخست امسال مقدار ۲۶۸میلیون لیتر فرآورده نفت گاز، ۲۴۸میلیون لیتر بنزین موتور، ۱۶۱ میلیون لیتر نفت سفید و ۱۳  میلیون لیتر نفت کوره در سطح منطقه توزیع شده است .

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب افزود: این میزان توزیع سوخت در سطح منطقه  نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش نفت گاز یک درصد افزایش، در بنزین موتور۷ درصد افزایش، در نفت سفید بدون افزایش و در بخش فرآورده نفت کوره ۵۴ درصد کاهش مصرف را داشته است.

وی با اشاره به علل افزایش مصرف فرآورده ها در بخش های مختلف، گفت: علت اصلی افزایش مصرف فرآورده نفت گاز در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل انجام فعالیت های عمرانی، صنعتی وافزایش تردد خودروهای سنگین درمرزهای تمرچین پیرانشهر وکیله سردشت بوده و علت افزایش مصرف در بخش بنزین موتور را نیز می توان افزایش تعداد خودرو و مسافرت های تابستانی، برداشت و حمل محصولات کشاورزی عنوان کرد.

صادقی به علل کاهش مصرف برخی فرآورده های نفتی نیز اشاره و تصریح کرد: علت کاهش ۵۴ درصدی فرآورده نفت کوره را می توان محقق شدن طرح گاز کشی به صنایع واحدهای تولیدی و نیز دلیل عدم افزایش مصرف نفت سفید را گازکشی و بازدید و کنترل کالابرگ تخصیصی به خانوارها عنوان کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب هم چنین با اشاره به مصرف ۱۲۲میلیون متر مکعب گازCNG  اشاره و اظهار کرد: این میزان مصرف در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، دو درصد افزایش را نشان می دهد که دلیل افزایش مصرف در بخش CNG را می توان استقبال مالکان خودروهای دوگانه سوز از سوخت پاک در سطح منطقه عنوان کرد.

وی گفت: درراستای اهداف و سیاست های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، در ۹ ماهه نخست امسال بیش از۵۲ میلیون لیتر فرآورده نفت گاز در قالب طرح فروش سوخت به مرزنشینان، به اقیلم کردستان عراق صادر شده است و با بازگشایی مجدد مرز تمرچین در ۱۲ دی ۹۶ ، صادرات مجدد این فرآورده با صلاحدید مقامات ذیربط ، از سر گرفته می شود.

گفتنی است منطقه میاندوآب با داشتن هشت ناحیه و ۸۹ باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی مسئولیت تامین و توزیع روزانه بطور متوسط دو میلیون و۷۰۰هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی  و CNGبه هشت شهر جنوب آذربایجان غربی را برعهده دارد.

انتهای پیام/ح

مصرف ۱۲۲میلیون متر مکعب گازCNG   در 9 ماهه سال جاری در شهرستان های جنوب آذربایجان غربی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.