توضیح آموزش و پرورش درباره فعالیت مدارس غیردولتی فرسوده

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: برخی مدارس فرسوده غیردولتی نوسازی و بازسازی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در حاشیه همایش تجلیل از معلمان تربیت بدنی تهران و در جمع خبرنگاران درباره قدمت مدارس غیردولتی و اظهاراتی که مبنی بر فرسوده بودن این مدارس مطرح شده، عنوان کرد: در مورد آمار اعلام شده مبنی بر فرسودگی مدارس اطلاع دقیق بر عهده نوسازی مدارس است؛ همانطور که مدارس در بخش هایی از شهر بازسازی یا مقاوم سازی شدند این کار برای مدارس غیردولتی هم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی حدود ۲۰درصد دانش آموزان در تهران را شامل می‌شوند و آمار آن حدود ۲۰۰هزاز نفر برآورد شده که 2 برابر برخی استان‌های کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: برای حذف این مدارس حدود یک هزار مدرسه نیاز داریم بنابر این موضوع وجود مدارس غیردولتی ضروری است و ضوابط تعیین فضا و مجوز آن را نوسازی مدارس اعلام می کند.

تغییر کاربری فقط شامل مدارس فعال نیست

باقری به موضوع تغییر کاربری مدارس در بودجه سال ۹۷ و انتقادات وارد بر آن اشاره و بیان کرد : هرگز چنین استنباطی از قانون درست نیست به عنوان مثال حدود ۶۰سال پیش در بازار تهران که مسکونی بوده مدرسه داشتیم اما کنون در این شرایط که فضای مسکونی برای آن منطقه وجود ندارد تغییر کاربری مدرسه را در نظر می‌گیریم و همواره این قانون مدرسه دایر و فعال را تغییر کاربری نمی دهد.

وی در مورد پرداخت عوارض شهرداری به آموزش و پرورش تصریح کرد : مطابق بند سه ماده ۱۳ قانون شوراهای آموزش و پرورش تا پنج درصد عوارض باید به آموزش و پرورش پرداخت شود که در شهر تهران این کار تا حدی اجرایی شده است.

 باقری در خصوص تعطیلی مدارس و تغییر تقویم آموزشی یادآور شد : این تصمیم نیاز به کار کارشناسی دارد و در سطح کشور باید مطرح شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار