30 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ۴ بنای تاریخی در آذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت امسال بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی 4 پایگاه میراث جهانی و ملی استان هزینه شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت : نزدیک به ۱ هزار و  ۵۷۰ اثر و بنای تاریخی استان ،  ثبت شده در فهرست ملی می باشد .

وی افزود : در بین این آثار ۴ محوطه تاریخی می باشد که ۲ تا از این آثار در فهرست جهانی به ثبت رسیده است که همان مجموعه جهانی تخت سیلمان در تکاب و مجموعه جهانی قره کلیسا در چالدران است و ۲ تا نیز به عنوان پایگاه میراث ملی است که شامل دژ بسطام در چایپاره و تپه حسنلو در نقده می باشد .

 

جباری  خاطر نشان کرد : امسال از محل اعتبارات ملی تصویب شده در سال گذشته برای حفاظت ، ساماندهی و نگهداری ، ایجاد زیر ساختها و معرفی این پایگاههای جهانی وملی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای سالجاری نیز ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز در جهت حفاظت ، نگهداری و ساماندهی برای این ۴ پایگاه جهانی و ملی پیش بینی شده است که با تخصیص آن در سال آینده مراحل ساماندهی ، حفاظت و نگهداری این پایگاههای جهانی و ملی ادامه خواهد یافت .

انتهای پیام/ع

مرمت و ساماندهی ۴ پایگاه میراث جهانی و ملی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.