در چارچوب طرح‌های ضدمهاجرتی ترامپ؛

آمریکا به حمایت از مهاجران زلزله‌زده السالوادوری پایان داد

وزیر امنیت داخلی آمریکا از پایان روند حمایت واشنگتن از مهاجران زلزله‌زده السالوادور، که از سال ۲۰۰۱ وارد آمریکا شده‌اند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا روز دوشنبه از پایان حمایت ویژه از حدود ۲۰۰ هزار مهاجر السالوادوری خبر داد؛ اقدامی که ده‌ها هزار خانواده و کودکانی که در آمریکا متولد شده‌اند را تهدید به اخراج می‌کند.

کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا، از پایان روند حمایت موقت (TPS) که در سال ۲۰۰۱ در پی وقوع دو زمین لرزه بزرگ در این کشور آمریکای مرکزی به مهاجران السالوادوری اعطا شد، خبر داد.

این افراد ۱۸ ماه فرصت دارند آمریکا را ترک کنند و به گفته مقامات فرصت کافی برای ارائه راه حلی قانونی از سوی کنگره در مورد اجازه اقامت مهاجران وجود دارد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: «تنها کنگره می‌تواند یک راه حل دائم برای مهاجرانی که تحت حمایت TPS بوده‌اند قانونگذاری کند».

این اقدام بخشی از سرکوب‌های گسترده در مورد مهاجران غیرقانونی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شمار می‌رود. اواخر سال گذشته به وضع حمایتی ۵۹ هزار مهاجر هائیتی و ۵ هزار و ۳۰۰ مهاجر نیکاراگوئه -که چندین دهه در آمریکا ساکن بودند- پایان داده شد.

انتهای پیام/

اعلام پایان حمایت آمریکا از مهاجران السالوادوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار