در ۹ ماهه نخست امسال؛

کاهش تب مالت در شهرستان ارسنجان

رئیس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان از کاهش ۸۲ درصدی تب مالت در ارسنجان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کورش قنبری رئیس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان، اظهار کرد: با تلاش مشترک کارشناسان مرکز بهداشت و دامپزشکی شهرستان ارسنجان، میزان بروز بیماری تب مالت در ۹ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال۸۲ درصد کاهش یافته است .

وی با بیان این که برای کاهش بیماری تب مالت در زمینه‌های مختلف تلاش شده است، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های آموزشی مدون و مطابق با جدول «گانت» در مدارس، مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت با حضور دامداران، بانوان خانه دار و عموم مردم و بیست هزار مورد واکسیناسیون دام در شش ماهه نخست امسال، از اقدامات انجام شده برای کاهش بیماری تب مالت بوده است.

قنبری گفت: در این مدت علاوه بر این اقدامات، تست شناسایی تب مالت (بروسلوز) در بین ۶۵۰ راس گاو در گاوداری‌های شهرستان ارسنجان، انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان، بیان کرد: بیماری عفونی تب مالت، یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که منبع عفونت آن در حیوان‌های آلوده به میکروب این بیماری بوده و فرآورده‌های غذایی به دست آمده ازحیوانات اهلی نقش موثری در انتقال بیماری دارد.

داشتن تب، درد عضلانی و مفصلی و احساس کسالت و خستگی، از مهمترین نشانه‌های وجود این بیماری است و مهترین نکته در روند بیماری تب مالت، دوره طولانی نهفتگی و پنهان بودن آن از چشم بیمار و پزشک و در نتیجه رشد بیماری در بدن بیمار است.

انتهای پیام/ن

 تب مالت در ارسنجان کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.