اختصاص۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ترویج کشت گل نرگس

۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ترویج کشت گل نرگس به شهرستان خوسف اختصاص یافت

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف گفت : ۷۵۰ میلیون تومان از سوی سازمان شهرداری‌های کشور برای کاشت، ترویج و فرآوری گل نرگس خوسف اختصاص می‌‌یابد.


وی افزود : 75 بهره‌بردار گل نرگس در شهرستان خوسف فعالیت دارند و از آنجا که نرگس شهرستان خوسف کیفیت بالا نسبت به دیگر مناطق دارد باید کشاورزان برای کشت این محصول ترغیب شوند.


شفیعی شهرستان خوسف به عنوان خاستگاه گل نرگس در شرق کشور شناخته شده است گفت : 240 هزار مترمربع از اراضی این شهرستان زیرکشت گل نرگس است که به طور میانگین از هر هکتار 810 شاخه گل نرگس برداشت می‌شود.


فرماندار شهرستان خوسف گفت: گل نرگس منبع درآمد خوبی برای مردم شهرستان خوسف بوده و خواص بی‌شماری در زمینه ضد افسردگی و جلوگیری از سرماخوردگی دارد.


شفیعی با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرمانداری و همکاری بسیار خوب شورای شهر افزود: مبلغ 750 میلیون تومان برای کاشت، ترویج و فرآوری گل نرگس از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مختص این امر در طی دو قسط از هفته آینده اختصاص پیدا می‌کند.


وی افزود: اگر اصولی به کشت گل نرگس پرداخته شود می‌توان انتظار داشت حداقل 100 میلیون تومان در هر هکتار از مزارع درآمدزایی کسب کرد و مبلغ 300 میلیون تومان طی اعلام صندوق کارآفرینی امید با کارمزد 6 درصد با معرفی جهاد کشاورزی به خوسف تعلق گرفت که متقاضیان می‌توانند به جهاد شهرستان خوسف مراجعه کنند و در صورت استقبال این وام افزایش پیدا می‌کند.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.