سامانه رصد؛

لزوم اصلاح رویه ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد

معاون عمرانی فرمانداری بروجردگفت:نحوه و چگونگی ثبت آماراشتغال دستگاه‎های اجرایی درسامانه رصدنیازمنداصلاح بوده و رویه کنونی بایدبهبودوارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد کیانی معاون عمرانی فرمانداری بروجرد اظهار کرد: ثبت اشتغال‎های فصلی و موقت به عنوان بخشی از آمار اشتغالزایی یکی از عیوب سامانه رصد است که اصلاح آن آمار دقیق اشتغال دائمی را تعیین و مشخص می‎کند.

وی عنوان کرد: در حالی شغل‎های فصلی و موقت مانند فعالیت‎های پیمانکاری در سامانه رصد به عنوان بخشی از آمار اشتغال هر شهرستان لحاظ می‎شوند که نمی‎توان اینگونه مشاغل را اشتغال دائمی نامید.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد با اشاره به ایرادات وارده به نحوه ثبت آمار‌های اشتغالزایی در سامانه رصد بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و شغل‎های موقت هر یک جزوی از آمار اشتغالزایی این سامانه محسوب می‎شوند.

کیانی ادامه داد: تفکیک مشاغل موقت از شغل‎های دائمی در این سامانه و اصلاح رویه فعلی موجب می‎شود که آمار شفاف، روشن و دقیقی از اشتغال‎ هر شهرستان در دست باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصدی سند تعهد اشتغال دستگاه‎های دولتی بروجرد محقق شده است، عنوان کرد: امید است که در فرصت باقیمانده کمتر از سه ماهه باقیمانده تا پایان سال همه سهم تعهد این شهرستان به طور ۱۰۰ درصدی تحقق یابد.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد با اشاره به اینکه برخی ادارات از میانگین شهرستانی تحقق سند توسعه اشتغال عقب‎تر هستند، تاکید کرد: طی روز‌های اخیر جلسه‎ای برای این منظور و تسریع‎بخشیدن به روند تحقق تعهد اشتغال این ادارات برگزار می‎شود.

کیانی اظهار کرد: از سویی برخی از ادارات شهرستان بروجرد نیز تاکنون میزان اشتغال ایجاد شده را در سامانه رصد به ثبت نرسانده‎اند، به طور مثال اداره آموزش و پرورش به میزان کافی استخدامی داشته، حال آنکه تنها چند مورد آن را در این سامانه ثبت کرده است.

وی بیان کرد: در صورت ثبت همه آمار‌های اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‎های اجرایی در این سامانه، میزان تحقق سند توسعه اشتغال بروجرد افزایش می‎یابد.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد همچنین از راستی‎آزمایی میزان سهم اشتغال محقق شده از مجموع تعهد هر یک از ادارات خبر داد و گفت: عمدتأ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی کار راستی‎آزمایی است.

کیانی خاطر نشان کرد: در این راستی‎آزمایی مشخص می‎شود که آیا تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده هر یک از دستگاه‎های اجرایی در محل خود هزینه شده‎اند.

انتهای پیام/م

رویه ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد نیازمند اصلاح است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار