تخصیص اعتبار برای تامین آب شرب روستایی در ماهشهر

بخشدار مرکزی بندرماهشهر از تامین اعتبار برای احداث ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بلقیس حسینی، بخشدار مرکزی بندرماهشهر گفت: مشکل آب شرب روستای گرگر به یک معضل اساسی تبدیل شده که برطرف کردن آن نیازمند اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال برای احداث تآسیات آب در این روستا است.

وی اظهار کرد: برای رسیدگی به مشکل آب شرب روستای گرگر بندرماهشهر نشست های مکرری با حضور مسوولان محلی و استانی برای احداث 12 کیلومتر خط انتقال آب و یا تامین اعتبارات مالی برگزار شده است.

حسینی افزود: پس از بررسی مکرر کارشناس مربوطه، مشخص شد که ایجاد خط انتقال آب مرغزار تا گرگر صرفه اقتصادی ندارد و باید تاسیسات لازم احداث شود، که تحقق این موضوع برای روستای حدود 4 هزار نفری گرگر حدود پنج سال زمان خواهد برد.

بخشدار مرکزی بندرماهشهر در ادامه با تاکید بر ناسالم بودن آب شرب روستای گرگر عنوان داشت: تامین این اعتبار برای سامان دهی آب شرب این روستا برای بخشداری امکان پذیر نیست و باید همه مسئولان مربوطه محلی و استانی همکاری داشته باشند؛ آب شرب این روستا با وجود انجام کلرزنی از سلامت کافی برخوردار نیست و امکان انتقال بسیاری از بیماری ها وجود دارد.

حسینی اضافه کرد: پس از پیگیری مجدد برای ایجاد خط انتقال 12 کیلومتر آب توسط شرکت آب جنوب شرق، این شرکت در شرایطی حاضر به پذیرش این پروژه بود که آب مناطقی چون شهر چمران، شهرک بعثت و روستاهای اطراف افت فشار آب را داشته باشند و چند روز نیز آب چند روستا با قطعی مکرر روبه رو می شد و این امر به دلیل نارضایتی مردم قابل اجرا نیست.

وی گفت: آب روستای خلافیات ماهشهرکه در چند مدت اخیر با مشکلات بسیاری روبه رو بود، خوشبختانه با تامین اعتبار از طرف بخشداری ، دهیاری و شورای راهبردی ماهشهربا واگذاری زمین در حال پیگیری است و به زودی این مشکل به طور کامل برطرف می شود.

انتهای پیام/م

تامین آب شرب روستای گرگر بندرماهشهر نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.