نقد رسانه موجب اصلاح عملکرد دستگاه ها می‌شود

استاندار قزوین گفت: نقد رسانه‌ها عملکرد دستگاه‌ها را اصلاح می‌کند و مدیران باید بپذیرند که همه اقدامات آن‌ها کامل نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای شورای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی افزود: ابزاری که می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر کند همین رسانه‌ها هستند در همین زمینه به دنبال آموزش رسانه‌ای مدیران هستیم تا ارتباطات و ضرورت برقراری و نوع ارتباط با مردم و رسانه‌ها را بیاموزند.

زاهدی با اشاره به لزوم اقناع افکار عمومی از سوی دستگاه ها، گفت: هر شخص، دستگاه و یا حاکمیت افکار عمومی را همراه خود داشته باشد بهتر می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد.

وی به نقش روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی بیش از اینکه تخصص باشد یک هنر است، چون تا جوهره اصلی این کار در افراد وجود نداشته باشد نمی‌تواند وظایف این حوزه را به درستی انجام دهد.

استاندار، اطلاع رسانی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: در این راه ابتدا باید سازمان و دستگاه خود را معرفی کنیم چرا که هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند برای امور گوناگون خود به چه سازمانی مراجعه کنند.

زاهدی اضافه کرد: توجه به مقررات و قوانین جدید و تغییرات قوانین و معرفی آن از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: روابط عمومی فقط بلندگوی دستگاه متبوع خود نیست بلکه باید بازخورد و نتیجه سیاست‌های اجرا شده سازمان در بین مردم را نیز به مدیر خود گزارش دهد.

استاندار اضافه کرد: نوع تنظیم روابط سازمان با مردم نیز بسیار مهم است که روابط عمومی‌ها در این حوزه نیز باید ایفای نقش کنند.

زاهدی با تاکید بر اینکه باید تمام دستگاه‌ها با رسانه‌ها باید ارتباط داشته باشند، گفت: دستگاه‌ها باید ۲ درصد از اعتبارات خود را صرف صدا و سیما کنند که این یک ظرفیت خوب برای تنظیم روابط دستگاه‌ها با رسانه ملی است.

وی، به اصلاح و حل ساختار روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها باید این کار را با توجه به محدودیت جذب نیروی انسانی و با تقویت آموزش دنبال کنند.

استاندار ادامه داد: میزان رضایت مندی افکار عمومی ازعملفکرد دستگاه‌های اجرایی باید سنجش شود وگرنه بی توجهی به بازخورد سیاست‌ها و برنامه‌ها می‌تواند فاصله دولت با مردم را افزایش دهد.

زاهدی، توجه به موضوع فضای مجازی از سوی روابط عمومی‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت ورود نکردن روابط عمومی‌ها به فضای محازی دیگران گوی سبقت را از آن‌ها خواهند ربود.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با شورای روابط عمومی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.