مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی؛

نام نویسی بیش از هزار نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از نام نویسی یک هزار و ۶۹ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در هفدهمین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار در راستای هم افزایی بین نهادها و همچنین ارتقای سطح کیفی رقابتها، آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت سراسری و با همکاری دستگاه های دینی و فرهنگی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار نفر در آزمون کتبی قرآن کریم نام نویسی کرده بودند، گفت: نام نویسی اینترنتی باعث ریزش در تعداد افراد شرکت کننده می شود با این وجود آذربایجان غربی با بیشترین ثبت نام کننده در بین شش استان نخست قرار دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بر اساس آمار مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، تا چهاردهم دی ماه جاری، یک هزار و ٦٩ نفر از آذربایجان غربی برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم نام نویسی کرده اند.

به گفته حجت الاسلام جوانبخت، علاقه مندان تا بیستم دی ماه فرصت دارند به صورت اینترنتی در این آزمون شرکت کنند.

وی اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ٤ رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن در ٢٤ موضوع برنامه ریزی شده است که طبق جدول زمانبندی اعلام شده، در مرحله شفاهی و کتبی اجرا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه به مهجوریت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: کاهش بودجه قرآنی و کم رغبتی خیران به وقف اموال برای فعالیت های قرآنی نشان از مهجوریت قرآن کریم در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: در برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی آذربایجان غربی موضوع مهجوریت قرآن به صورت ملموس احساس شد و کوتاهی افرادی را که می توانستند در خدمت قرآن باشند را شاهد بودیم.

حجت الاسلام جوانبخت ضمن قدردانی از همراهی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و برخی مدیران در برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: به اذعان رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه با وجود تمام عیب و نقص ها، از لحاظ کیفیت اجرا بهترین دوره در ٥ سال گذشته بود که افتخاری برای استان است.

انتهای پیام/ح

 نام نویسی اینترنتی  در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.