تشکیل ۲۷ تعاونی جدید در زنجان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تعاون روستا در ۴۸ روستا، گفت: تاکنون ۲۷ تعاونی جدید در استان تشکیل‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ یوسفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به آغاز اجرای طرح روستا تعاون، شهرستان خدابنده را دارای بیشترین جمعیت روستایی در این استان عنوان کرد و افزود: استان زنجان هشت شهرستان، ۲۱ شهر، ۱۷ بخش، ۴۸ دهستان و هزار و ۱۷۵ روستا دارد و بیش از ۳۴۶ هزار و ۲۸۳ هزار نفر در ۹۲۵ روستا زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ابهر و خرمدره کمترین جمعیت روستایی در استان زنجان را دارند، ادامه داد: داشتن حداقل ۲۰ خانوار ساکن، ضریب مشارکت‌پذیری بالا، مهاجر فرستی پایین، طرح‌های هادی اجراشده، نرخ اشتغال معکوس ازجمله ویژگی‌های روستا‌های طرح روستا- تعاون است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تعاون-روستا در ۹۰ روستا، گفت: تاکنون ۲۷ تعاونی جدید در استان تشکیل‌شده است و ۶۰ تعاونی هم درگذشته در روستا‌ها تشکیل‌شده بود.

یوسفی بابیان اینکه با تشکیل این تعاونی‌ها برای ۲۵۰ هزار نفر در روستا‌ها اشتغال ایجاد می‌شود، گفت: فعالیت در این تعاونی‌ها می‌تواند زمینه‌های ایجاد شغل برای دیگران را هم ایجاد کنند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال هزار شغل از محل طرح روستا- تعاون ایجاد شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح «روستا تعاون» یکی از طرح‌هایی است که در قالب اشتغال فراگیر تهیه‌شده است، گفت: در این زمینه اقدامات متعددی در کشور انجام‌شده است و برای اجرای این طرح باید فرهنگ کار جمعی با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در میان جوامع روستایی تقویت شود.
انتهای پیام/ر

ایجاد اشتغال بیش از 250هزار نفر در طرح تعاون روستا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.