وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تقویت زیرساخت‌های بندر بوشهر امری مهم در توسعه صادرات محصولات کشاورزی

براساس توافق دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد با اتحادیه ملی محصولات کشاورزی زیرساخت‌های بندر نوشهر برای سهولت و توسعه صادرات محصولات کشاورزی تقویت می‌شود.

تقویت زیرساخت‌های بندر بوشهر امری مهم در توسعه صادرات محصولات کشاورزی به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، بر اساس توافق میان دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران، اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، کشتیرانی امیر صدرا آریا و شرکت بهینه ترابر آژور مقرر شد برای سهولت صادرات محصولات کشاورزی، بندر نوشهر اقدامات لازم را برای کاهش هزینه های حمل دریایی با رویه صادراتی انجام دهد.

بر پایه این توافق، قرار شد مجوز برای تخفیف در تعرفه های بندری مترتب بر کشتی به منظور تسهیل در امر صادرات کالاهای کشاورزی فسادپذیر به وسیله کشتی های رو-رو اخذ و تسهیلات لازم برای تاسیس زیر ساخت های مناسب صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیستم های بسته بندی و سردخانه با بهره گیری از تسهیلات کم بهره بانکی نیز فراهم شود.

همچنین مقرر شد برای اطمینان از کارایی زیرساخت های بندر نوشهر برای صادرات محصولات کشاورزی، ترتیبی اتخاذ شود تا تاسیس زیرساخت هایی همچون سردخانه و ... با همکاری متقابل طرف های این توافقنامه، صادرات محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی و پیاز که قابلیت صادرات با زیرساخت های موجود بندری را دارا هستند، در اسرع وقت آغاز شود.

انتهای پیام/

ضرورت اعطای تسهیلات کم بهره برای تأمین زیرساخت‌های صادراتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار